مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی ایلام اظهار کرد: طی سال‌های گذشته ۶۴ هکتار از اراضی راکد شهرک‌های صنعتی ایلام باز پس گیری شده است.

به گزارش جارچی اخبار “موسی حاتمی” اظهار کرد: امسال طرح‌هایی در حوزه شرکت شهرک‌های صنعتی از جمله ساختمان اداری طی سه ماه آینده افتتاح خواهد شد.

وی تصریح کرد: اجرای آسفالت شهرک‌های ایلام، ایوان و رمپ ورودی دهلران را در دستور کار و اجرای شبکه روشنایی شهرک‌های صنعتی ملکشاهی و آبدانان در مرحله تحویل موقت هستند.

حاتمی با اشاره به اینکه اجرای کانال سنگی شهرک صنعتی ایوان ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: اجرای ۲ سوله کارگاهی صنفی در شهرک تخصصی صنفی ایلام بیش ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان ایلام گفت: مالکیت ۱۰ هکتار زمین مجاور شهرک صنعتی ایلام در حال حاضر در اختیار این شرکت نیست و این زمین معارض دارد.

حاتمی با بیان اینکه تا کنون جلسات متعددی با استانداری ایلام، سازمان جهاد کشاورزی، امور اراضی و منابع طبیعی استان در این خصوص برگزار گردیده، اظهار کرد: تملک این زمین نیاز به انجام مراحل قانونی دارد که در دست اقدام است.

وی افزود: ۱۱۰ هکتار مساحت زمین شهرک صنعتی ایلام در قالب ۲۴۷ قرارداد به صنعتگران واگذار شده و در حال حاضر این شرکت زمینی برای واگذاری به تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران ندارد، از این رو شهرک صنعتی ایوان برای تولید و احداث واحد تولیدی به سرمایه‌گذاران پیشنهاد می‌شود.

حاتمی با اشاره به اینکه این شرکت آمادگی لازم برای خرید و تملک اراضی پیشنهادی برای احداث شهرک صنعتی جدید را دارد، تصریح کرد: ۱۴ نقطه جدید برای ایجاد نواحی صنعتی در سطح استان شناسایی و جانمایی شده است.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم تا با همکاری و همراهی دیگر دستگاه‌های مرتبط، زمینه را برای توسعه و احداث این نواحی صنعتی تولیدمحور و اشتغال‌زا در سطح استان را فراهم کنیم.