رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مهم‌ترین ارکان جامعه خانواده است که ارزش‌های والایی در آن خلق شده و سپس در روح جامعه دمیده می‌شود.

به گزارش جارچی اخبار، محمدصالح جوکار با اشاره به تاکید رئیس جمهور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل بر حمایت از بنیان خانواده، بیان کرد: رئیس جمهور در سخنان خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل به ابعاد مختلف معنویت و دین برای تمام دنیا اشاره کردند. رئیس جمهور به موارد مختلفی از جایگاه قرآن گرفته تا آموزه هایی مانند عدم ظلم تاکید و در حوزه تربیتی نیز به جایگاه خانواده اشاره کردند.

وی در ادامه اظهار کرد: امروز خانواده در غرب ازهم پاشیده است و عملا خانواده ای وجود ندارد. آن انسجامی که در خانواده باید وجود داشته باشد و نقشی که خانواده در تربیت و رشد فرزندان برعهده داشته و احساس هویت و وابستگی فرزندان به خانواده در غرب دیگر وجود ندارد که رئیس جمهور خطاب به همه کشورها بر تقویت بنیان خانواده تاکید داشت.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: امروز کوچک ترین جامعه ای که وجود دارد، خانواده است. هرچه ما به خانواده اهمیت دهیم، آثار آن به جامعه شهری و روستایی نیز منتقل می شود. انسجام یک جامعه از درون خانواده آغاز می شود. رعایت چارچوب های جامعه و انضباط پذیری افراد از درون خانواده آغاز می شود.

جوکار در پایان تاکید کرد: خانواده رکن مهمی در جامعه است. ارزش های والایی در خانواده خلق می شود و سپس در روح جامعه دمیده می شود. امنیت خانواده بسیار حائز اهمیت است. بعد از خانواده، مدرسه به عنوان جامعه دوم در رشد و تعالی جامعه نقش دارد. خانواده در حوزه آموزش و تربیت فرزندان که آینده سازان کشور هستند، بسیار مهم است. رشد و تعالی جامعه از خانواده کلید می خورد، در وهله بعدی مدرسه است که استعداد فرزندان را شکوفا می کند.