مدیرعامل آبفای ایلام گفت: فاز اول جهاد آبرسانی به ۱۲۸ روستای استان با پیشرفت فیزیکی ۷۲ درصد در حال اجر ا است.

به گزارش جارچی اخبار، پرویز ناصری با اعلام این خبر اظهار داشت: احداث ۳۷ باب مخزن با ظرفیت۱۶۷۵۰ مترمکعب ،حفر ۲ حلقه چاه،اجرای۲۴۹ کیلومتر خط انتقال آب، اصلاح و شبکه توزیع آب ۴۳۸ کیلومتر، تجهیز۵ باب ایستگاه پمپاژ را از مهمترین اقدامات اجرایی در فاز اول این پروژه است.

وی افزود: در فاز دوم، آبرسانی به ۲۱۰ روستای دیگر با اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال توسط شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اجرا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ابفا ایلام ادامه داد: انتظار می رود با استفاده از توان نیروهای جهادی، طرح آبرسانی به روستاهای محروم در موعد مقرر به بهره برداری برسد.

ناصری بیان داشت: واضح است در اجرای این طرح، مشکلات و چالش هایی وجود دارد، اما می توان‌ امیدوار بود با ایجاد یک هم‌افزایی مؤثر بین همه متولیان و فعالان عرصه آبرسانی، تحولی نو در محرومیت زدایی و دسترسی پایدار روستاییان به آب شرب پدید آید.

وی عنوان کرد: کارهای بسیار خوبی در حال انجام است که بسیاری از آنها ان‌شاءالله طی چند ماه آتی به بهره‌برداری خواهند رسید.

مدیرعامل شرکت ابفا ایلام در پایان با تاکید بر جهاد تبیین، گفت: با اطلاع رسانی درست و مناسب از روند اجرای پروژه ها، ضمن امیدآفرینی در جامعه، مردم از خدمات دولت و نظام اطلاع می یابند.