بر اساس اطلاعات به دست آمده از منابع موثق، با توجه به نفوذ صهیونیست‌ها در گواتمالا و لزوم رعایت مسائل حفاظتی، محمود احمدی‌نژاد از سفر به این کشور منع شد؛ البته وی با حضور در فرودگاه بر انجام این سفر اصرار داشته است.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از تابناک  جمهوری اسلامی ایران در گواتمالا سفارتخانه نداشته و گزارش‌هایی نیز مبنی بر نفوذ بالای رژیم صهیونیستی در این کشور منتشر شده است.

گفتنی است، پیش از این، کانال تلگرامی دولت بهار، منتسب به رئیس جمهور پیشین ایران، از سفر خارجی محمود احمدی نژاد خبر داد.
در این مطلب آمده بود: احمدی نژاد در پاسخ به دعوت رسمی دولت و دانشگاه گواتمالا، امروز پنجشنبه برای شرکت در یک سمپوزیوم بین المللی چهار روزه پیرامون «مدیریت جامع منابع آبی در جهان»، عازم این کشور در آمریکای مرکزی می‌شود.

دولت بهار، رسانه منتسب به احمدی نژاد در این باره نوشت: افرادی که خود را عوامل اطلاعاتی و امنیتی معرفی می کردند، امروز با حضور در فرودگاه امام خمینی (ره) ضمن ضبط گذرنامه دکتر احمدی نژاد و ادعای ممنوع الخروج بودن ایشان، از سفر خادم ملت ایران به گواتمالا جلوگیری کردند.

در این باره بعضی منابع امنیتی به خبرنگار تسنیم گفتند که پیشتر برخی دستگاه‌های امنیتی با توجه به وضعیت گشور گواتمالا و امکان تهدیدات امنیتی برای او در این سفر به وی گفته بودند که از این سفر خودداری کند.

به گفته این منابع، ایران در کشور‌ گواتمالا سفارت خانه فعالی ندارد و از طرف دیگر رژیم صهیونیستی و بعضی گروه‌ها نیز در این کشور فعالیت قابل توجهی دارند.

این منابع گفتند که با توجه به اعلام پیشین به آقای احمدی نژاد و همچنین جلوگیری از خطرات احتمالی امنیتی این سفر برای این مقام سابق کشورمان، از سفر امروز او به گواتمالا ممانعت به عمل آمد.

رعایت جوانب امنیتی برای هرکدام از مقامات فعلی و سابق، صرف نظر از مواضع سیاسی آنها، جزو مسایلی است که دستگاه های امنیتی به صورت معمول به آن توجه دارند.

علیرغم صادر نشدن مجوز سفر محمود احمدی‌نژاد به گواتمالا، تا اکنون، یعنی ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه او همچنان در فرودگاه امام خمینی (ره) منتظر مجوز خروج است.