معاون فنی شرکت ملی پست کشور گفت: در سال‌های اخیر بخش زیادی از وسایل نقلیه پستی به خاطر سن بالا از رده خارج شدند و باتوجه به افزایش ترافیک که به دلیل کرونا و هم گرایش مردم به دولت الکترونیک داشتیم، ناگزیر شدیم برای ارسال بخش زیادی از مرسولات از توان بخش خصوصی استفاده کنیم.

به گزارش جارچی اخبار، محمد احمدی با اشاره به نوسازی ناوگان خطوط پستی اظهار داشت: خطوط پستی اصلی‌ترین شریان پست کشور است یعنی مستقیما در سیر مرسولات و هم رضایت مشتریان تاثیرگذار است و عامل اصلی محرک خطوط پستی هم وسیله نقلیه است، در سال‌های اخیر بخش زیادی از وسایل نقلیه پستی به خاطر سن بالا از رده خارج شدند و باتوجه به افزایش ترافیک که در چند سال اخیر هم به دلیل کرونا و هم گرایش مردم به دولت الکترونیک داشتیم، ناگزیر شدیم برای ارسال بخش زیادی از مرسولات از توان بخش خصوصی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه کیفیت، امنیت و مسائل سیر مرسوله در رضایت مشتری تاثیر مستقیم دارد، افزود: امسال ۶۷ وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین شامل ۴۰ کامیون و ۲۷ کامیونت خریداری شد و ۱۵ خط جدید برای این وسایل نقلیه تعریف و علاوه بر این تصدی ۱۰ خط را نیز تغییر و بهینه‌سازی کردیم.

معاون فنی شرکت ملی پست کشور گفت: از جمله خطوط موثر در سرعت سیر و زمان‌بندی خط سیستان و بلوچستان و هرمزگان است، همه خطوط به استثنای این دو استان مستقیم بودند که امسال خطوط به مقصد این دو استان نیز مستقیم شد که تاثیر زیادی در زمان سیر و کسب و کارها داشته و همچنین این استان‌ها از بن‌بست خارج می‌شوند.

وی با بیان اینکه نوسازی ناوگان حتما روی ایمنی مرسولات موثر است، خاطرنشان کرد: ما منکر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای مرسولات پستی نیستیم اما بخش خصوصی مرسولات را به صورت بارنامه‌ای ارسال می‌کرد و این در زمان سیر بار مردم موثر است، ضمن اینکه در اکثر دنیا هم ارسال مرسوله‌های پستی و ناوگان مرسوله‌ها در دست دولت است، علاوه بر اینها توسعه و نوسازی ناوگان در بحث استاندارد، امنیت و سیر موثر است.

احمدی تاکید کرد: طبق برآورد در بازه زمانی ۳ ساله ۲۸۵ کامیون و کامیونت جدید نیاز داریم که به ناوگان اضافه شود تا توان فعلی را پاسخگو باشد، در این راستا دولت باید کمک کند که بتوانیم این تعداد را خریداری کنیم.