مدیر شعب بانک کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: در ۶ ماهه اول امسال ۱۵هزار میلیارد ریال تسهیلات به ۹ هزار و ۹۰ نفر در بخش های مختلف کشاورزی استان پرداخت شد.

به گزارش جارچی اخبار،  جواد صمدی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه بیشترین تسهیلات پرداختی مربوط به بخش صنایع و ادوات کشاورزی و همین طور صنایع دستی است، اظهار کرد: شعب استان در مدت یاد شده سه هزار و ۲۲۶ میلیارد ریال به یک هزار و ۲۴۸ نفر تسهیلات پرداخت کردند.

وی به تسهیلات پرداختی در زیر بخش دام و طیور در این مدت نیز اشاره کرد و گفت: بخش دام و طیور و آبزیان یکی از بخش های اولویت دار کشاورزی است که در این بخش نیز شعب آذربایجان شرقی ۲ هزار و ۵۶۶ میلیارد ریال برای به یک هزار و ۱۷ نفر متقاضی تسهیلات پرداخت کردند.

صمدی همچنین به سرمایه گذاری بانک کشاورزی در زیر بخش های مختلف زراعت و باغداری اشاره کرد و گفت: نیمه نخست امسال در بخش زراعت ۲ هزار و ۷۰۷ میلیارد ریال به ۲ هزار و ۱۹۵ نفر و در بخش باغداری نیز ۸۵۲ میلیارد ریال به یک هزار و ۷۹ نفر تسهیلات پرداخت شد.

وی همچنین افزود: شعب بانک کشاورزی در این مدت یک هزار و ۵۸۶ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری با نرخ سود چهار درصد پرداخت کرده اند که از این رقم یک هزار و ۳۹۷ میلیارد ریال برای ازدواج ۶۷۰ نفر و ۱۸۹ میلیارد ریال به ۳۰۴ نفر برای فرزندآوری اعطاء شده است.

آذربایجان شرقی حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که حدود یک سوم آن آبی و بقیه به صورت دیم کشت می شود.

تولید سالانه محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی به پنج میلیون تن می رسد.