معاون رئیس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام حوزه بهداشت و درمان از سوی دولت سیزدهم به عنوان یک اولویت ویژه مورد توجه قرار گرفته و روند اجرای این طرح‌ها در ۲ سال اخیر شتاب قابل توجهی یافته که با بهره برداری از طرح‌های در دست اجرا، اقدامات دولت در این زمینه برای جامعه ملموس‌تر می‌شود.

به گزارش جارچی اخبار، ” داود منظور” عصر پنجشنبه در جریان بازدید از عملیات ساخت بیمارستان حضرت زینب (س) شهرستان اشکذر با تشریح برنامه های دولت برای ساخت و تکمیل ۴۰۰ بیمارستان در کشور افزود: با تخصیص اعتبار لازم، امیدواریم تا پایان سال آینده تعداد قابل‌توجهی از این بیمارستان‌ها بهره برداری شود.

وی تصریح کرد: امید است با بهره‌برداری از این بیمارستان‌ها و انجام روش‌های درمانی جدید، شاهد کاهش بیماری و افزایش کیفیت سلامت مردم مناطق مختلف کشور باشیم.

منظور در خصوص طرح های بهداشت و درمان استان یزد نیز اظهار داشت: طرح‌های حوزه بهداشت و درمان این استان نیز با پیشرفت قابل قبولی در حال اجرا است و با تکمیل این طرح‌ها، یزد به یکی از قطب‌های مهم پزشکی کشور تبدیل می‌شود.

عملیات ساخت بیمارستان ۱۵۴ تختخوابی حضرت زینب(س) اشکذر در سال ۹۷ آغاز شده است، این مرکز درمانی با زیربنای ۱۲ هزار مترمربع حدود ۸۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون در این طرح ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و تکمیل آن یک هزار و ۵۰۰ میلیارد رسال اعتبار نیاز دارد.

امروز /پنجشنبه/ با حضور “داود منظور” معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در استان یزد چند طرح تولیدی و زیربنایی با اعتبار ۲۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

در استان یزد ۱۳ بیمارستان دولتی با ۲ هزار و ۷۸ تخت فعال و هفت بیمارستان خصوصی با ۹۷۲ تخت فعال در حال ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به شهروندان این استان و ساکنان مناطق جنوب و شرق کشور هستند.

مرکز شهرستان اشکذر در فاصله حدود ۲۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.