مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان شرقی از اجرای ۷.۵ کیلومتر شبکه جمع آوری و خطوط انتقال فاضلاب در شهرستان ورزقان خبر داد.

به گزارش جارچی اخبار، محمد خانی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تفاهم نامه اجرای شبکه های جمع آوری و خطوط انتقال فاضلاب این شهرستان اواسط سال ۱۴۰۱ بین شرکت ملی صنایع مس ایران، شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی و سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا بسته و عملیات اجرایی و لوله گذاری از دی ماه سال گذشته آغاز شد.

وی گفت: شهرستان ورزقان با وسعت ۲هزار و ۳۶۸ کیلومتر مربع و با ارتفاع یکهزار و ۵۶۰ متر از سطح دریا، در منطقه ای کوهستانی واقع شده و عملیات حفاری مشکلات و سختی های زیادی دارد اما به رغم همه این مشکلات، ۷.۵ کیلومتر از شبکه ۴۰ کیلومتری فاضلاب این شهرستان انجام شده و لوله های با اقطار ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیمتر و از جنس پلی اتیلن در این طرح استفاده شده است.

خانی ادامه داد: بر اساس قرارداد سه جانبه با موضوع عملیات اجرایی شبکه های جمع آوری و خطوط انتقال فاضلاب شهرستان ورزقان، شرکت آب و فاضلاب استان و سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا به عنوان مجری و شرکت مس سونگون آذربایجان تامین کننده مالی طرح است.

وی افزود: همچنین طرح شبکه جمع آوری و تصفیه خانه فاضلاب شهر ورزقان نیز در سال های گذشته از سوی مهندسین مشاور ذیصلاح مطالعه شده و بازنگری مجدد شده است طوری که تمام مطالعات و طرح اجرایی از سوی شرکت مهندسی آب و فاضلاب مورد تصویب قرار گرفته است.

ورزقان یکی از شهرستان‌های آذربایجان شرقی به مرکزیت ورزقان است، این شهر در فاصله ۷۰ کیلومتری تبریز قرار گرفته و از ۲ بخش مرکزی و خاروانا تشکیل شده‌ است.