تیم فوتبال تراکتور تبریز از هفته ششم لیگ برتر و از بازی های عقب افتاده در حالی مقابل تیم شمس آذر قزوین قرار گرفت که همه منتظر پنجمین پیروزی متوالی فصل جاری این تیم بودند اما شکست تراکتور در خانه با شگفتی سازی تیم میهمان رقم خورد.

به گزارش جارچی اخبار، در حالی که بیشتر کارشناسان پیش بینی می کردند که تراکتور، تیم شمس آذر قزوین را تحت فشار قرار خواهد داد اما در عمل بازی طور دیگری از آب درآمد و تیم تراکتور مقابل چشم حدود ۱۵هزار نفر هوادار گل های بدی را پذیرا شد و ۳ بر ۲ شکست خورد.

این بازی که از ساعت ۱۸.۱۵ دقیقه در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز آغاز شد ۲ اشتباه فردی صفا هادی و پورحمیدی در نیمه اول بازی و یک گل زودهنگام دیگر در دقیقه اول نیمه دوم وضعیت تیم تراکتور را در هاله ای ابهام فرو برد.

نتیجه بازی برخلاف بیشتر پیش بینی ها از آب درآمد و تیم شمس آذر با ۲ گل در نیمه اول پیروز به رختکن رفت اما همان طور که اشاره شد این پایان کار نبود و تراکتور در یک روز بد، شکست تلخی را متحمل شد گرچه ۳۰ دقیقه پایانی بازی تراکتور به خودش آمده بود و ۲ بار نیز تیر دروازه منجی تیم قزوینی شد اما در نهایت نتوانست قرمزپوشان تبریز جبران مافات کند.

بازی تیم های فوتبال تراکتور تبریز و شمس آذر قزوین در حالی که نخستین بازی تاریخ ۲ باشگاه مقابل هم بود با چاشنی بدشانسی تراکتور نتیجه خوبی را برای تیم مهمان رقم زد.

قبل از آغاز بازی بازیکنان ۲ تیم حمله ددمنشانه رژیم غاصب اسرائیل به غزه را محکوم کردند.

دقایقی قبل از شروع بازی، پرچم قرمز بزرگی با لوگوی تراکتور در وسط زمین به نمایش درآمد و در این حین هواداران به شدت تیمشان را تشویق کردند.
پاکو خمز قبل از شروع مسابقه توسط سکونشینان تشویق شد، پاسخ خمز به هواداران موجب شد تا شدت تشویق‌ها بیشتر شود.
تراکتور در غیاب شجاع خلیل زاده پای به میدان گذاشت و عارف آقاسی و محمد آقاجانپور تشکیل دهنده زوج مرکز خط دفاعی این تیم بودند.
سعید دقیقی سرمربی تیم فوتبال شمس آذر قزوین در ابتدای بازی توسط تماشاگران تشویق شد، دقیقی زننده تک گل نخستین قهرمانی تراکتور در تاریخ جام حذفی مقابل مس کرمان است.
لباس های یکدست تیره علیرضا جعفرپور دروازه‌بان شمس آذر قزوین شباهت بسیار زیادی به لباس های بازیکنان این تیم دارد و جالب اینکه داور اجازه پوشیدن این لباس ها را داد، جعفرپور فصل قبل پیراهن تیم ماشین سازی تبریز را به تن داشت.

گل اول شمس آذر:
دقیقه ۱۶ اشتباه صفا هادی و خطای آقاجانپور درون محوطه جریمه منجر به اعلام پنالتی شد که امیرمسعود سرآبادانی بر خلاف جهت حرکت حسین پورحمیدی توپ را به تور دروازه تراکتور چسباند.

گل دوم شمس آذر:
اشتباه پورحمیدی در خروج از دروازه در دقیقه ۳۳ موجب شد تا در یک فعل و انفعال تیم شمس آذر قزوین توسط محمدرضا رضایی به گل دوم برسد.

گل سوم شمس آذر:

دقیقه ۴۷ گل سوم شمس آذر قزوین روی حرکت علی اصغر اعرابی از سمت چپ و ارسال او روی دروازه با ضربه سر امیر نسایی تبدیل به گل سوم میهمان شد.

دقایق حساس:

دقیقه ۳۵ ضربه سر آقاجانپور از بالای دروازه شمس آذر به بیرون رفت.

دقیقه ۴۶ نیمه دوم بازی با ۲ تغییر در ترکیب تیم تراکتور آغاز شد، بطوری که آلوارو خیمنز و محمد نادری از بازی خارج شدند و بجای آنها گوستاوو واگنین و مهدی هاشم نژاد به بازی آمدند.

دقیقه ۴۹ خطای مدافع شمس آذر روی مهدی عبدی موجب شد تا داور برای دومین بار از کارت زرد خود استفاده کند. اخطار اول داور در صحنه پنالتی به آقاجانپور داده شد.
در این صحنه هواداران تراکتور معتقد بودند که مدافع شمس آذر باید از زمین مسابقه اخراج شود.

دقیقه ۵۳ کرنر آلوز با ضربه سر مدافعان شمس آذر در حال تبدیل شدن به گل بود که جعفرپور آن را به کرنر فرستاد و در ادامه ضربه حسین‌زاده از کنار دروازه دوباره راهی کرنر شد.

دقیقه ۵۴ ضربه پای راست محکم گوستاوو از پشت محوطه جریمه با واکنش تماشایی جعفرپور به کرنر تبدیل شد.

در دقیقه ۶۱ صفا هادی جای خود را به سید مهدی حسینی داد و محمد قنبری هم بجای نعمتی وارد زمین شد.

دقیقه ۶۵ عیسی مرادی و فراز امامعلی بجای محمدرضا رضایی و رحمان جعفری برای تیم شمس آذر قزوین به میدان آمدند.

گل اول تراکتور:

دقیقه ۶۹ خطای مدافع شمس آذر به روی گوستاوو واگنین منجر به اعلام پنالتی به سود تراکتور شد تا مهدی عبدی قفل دروازه شمس آذر را باز کند.

دقیقه ۷۵ سعید کریمی آذر بجای مهدی شیری وارد زمین شد تا آخرین تعویض پاکو خمز در این بازی بدین ترتیب انجام شود.

دقیقه ۷۷ ضربه آلوز را جعفرپور با کف دست راهی کرنر کرد.

دقیقه ۷۸ توپ دو بار به تیر دروازه شمس آذر اصابت کرد. ابتدا ضربه سر عبدی به تیر افقی و سپس ضربه حسینی به تیر عمودی دروازه میهمان نشست تا تیم سعید دقیقی لحظات پر استرسی را روی دروازه خود احساس کند.

گل دوم تراکتور:
دقیقه ۸۰ پس از فشار حملات تراکتور، ضربه پای چپ عالی آلوز از پشت محوطه جریمه به تور دروازه شمس آذر بوسه زد.

دقیقه ۹۰ مجتبی فخریان بجای صادق بوصبیح برای تیم شمس آذر به میدان رفت.

روح الله شریفی، عباس پورحیدری، حامد تازه پور و داور چهارم فرزاد منصوری تیم داوری این دیدار بودند.

تراکتورسازی تبریز در این دیدار با ترکیب حسین پور حمیدی، مهدی شیری، محمد آقاجان پور، عارف آقاسی، صفا هادی،سیامک نعمتی، ریکاردو آلوز، امیرحسین حسین زاده و مهدی عبدی به میدان رفت.

سعید دقیقی سرمربی تیم شمس آذر قزوین نیز با ترکیب علیرضا جعفرپور، سعید کریمی، امیرسایی، امیرمسعود سرآبادانی، محمدرضا رضایی، رحمان جعفری، حسین گودرزی، صادق بوصبح، علی اصغر اعرابی، هومن ربیع زاده و علی آزادمنش تیمش را به زمین فرستاد.

تراکتور با ۱۲ امتیاز از هفت بازی در رده سوم جدول بوده و شمس آذر با چهار امتیاز جزو تیم های انتهایی جدول رده بندی است.