اعضای شورای اسلامی شهر تبریز با مصوبه کمیسیون ورزش و جوانان مبنی بر نصب پلاک قهرمانی به سردرب منازل ورزشکاران دارنده مدال قهرمانی المپیک، جهانی، آسیایی، پارالمپیک و پاراآسیایی موافقت کردند.

به گزارش جارچی اخبار، اعضای این شورا روز یکشنبه در یکصد و پنجاه و ششمین جلسه خود اقدام به بررسی مصوبه کمیسیون ورزش و جونان در این مورد کردند که در نهایت این مصوبه به تصویب شورا رسید.

رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر تبریز در این رابطه اظهار کرد: طرح نصب پلاک قهرمانی از سوی کمیته ملی المپیک جهموری اسلامی با هدف تجلیل از قهرمانان نام آور اجرا می شود.

پرویز هادی که پیشنهاد دهنده این طرح نیز بود با اشاره به اینکه شناسایی این قهرمان ها از سوی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی انجام خواهد شد، اضافه کرد: پلاک قهرمانی توسط باشگاه شهرداری تبریز تهیه و با مساعدت مناطق دهگانه بر سردرب منازل مدال آوران تبریز نصب خواهد شد.

افزایش سرانه ورزشی تبریز با اتمام ۵۵ پروژه ورزشی

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز همچنین گفت: با اتمام ۵۵ پروژه ورزشی تا پایان سال جاری، سرانه ورزشی تبریز ۲۰ سانتی متر مربع افزایش می یابد.

هادی با بیان اینکه متاسفانه ورزش در کشور ما در اولویت اول شهروندان قرار ندارد، افزود: ضرورت دارد زیرساخت‌های ورزشی شهر را افزایش و به صورت رایگان در اختیار مردم قرار دهیم.

وی همچنین به تحقق برنامه های راهبردی مدیریت شهری تبریز در حوزه ورزش و سلامت عمومی تاکید و اضافه کرد: ورزش اهمیت بالایی در سلامت جسمی و روحی شهروندان دارد و باید با توسعه زیرساخت‌های ورزشی، این شاخص را به حد استاندارد جهانی برسیم.

هادی اضافه کرد: ۵۵۰ همایش ورزشی برای سال جاری تدوین شده که از این میزان ۲۲۰ همایش ورزشی تا به امروز برگزار شده است.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز با تاکید بر تقویت همکاری های بین بخشی، واگذاری زیرساخت های ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی به شهرداری تبریز با هدف بهره مندی بهتر را خواستار شد.

هادی ادامه داد: با تحویل مجموعه ورزشی شیخ محمد خیابانی، استخر سهند، سالن سه هزار نفری رسالت به همراه خوابگاه این مجموعه به شهرداری تبریز، بهسازی و رفع نواقص این زیرساخت ها محقق می شود و می توان برنامه های کلان مدیریت شهری با هدف توسعه ورزش همگانی و قهرمانی را اجرایی کرد.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین اقدام مدیریت شهری تفکیک امر ورزش از سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز بود و در این راستا برگزاری همایش های متعدد ورزشی مورد استقبال مردم قرار گرفت.