معاون فنی سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: سال گذشته ۱۰ حمله اساسی سایبری به زیرساخت‌های کشور را متوقف کردیم و توانستیم از ۳۰۰ محصول دانش بنیان بومی سازی شده این صنعت محافظت کنیم.

به گزارش جارچی اخبار، عباس خیراتی امروز در سخنانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه رشت در مصلی شهر، هدف اصلی دشمنان را ایجاد بحران در ایران و وارد کردن ضربه اساسی به امنیت ملی کشور اعلام کرد و افزود: اهمیت کلیدواژه امنیت تا آنجاست که بدون آن اقتصاد، اشتغال پایدار و کارهای عظیم زیربنایی، علم و فرهنگ، دانش، سلامت و رفاه بی معنا خواهد بود.

وی اضافه کرد: دشمن با ایران قوی مخالف است، هدف اصلی دشمنان در مقابل ایرانی که روحیه امیدبخش به مردم مظلوم فلسطین تزریق می‌کند، نابودی و مخدوش کردن امنیت آن است تا به استحکامات درونی آن ضربه بزند و در زندگی مردم اختلال ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب و نظام با جنگ ترکیبی با ایران مقابله می‌کنند، اظهارکرد: از منظر پدافند غیرعامل جنگ ترکیبی را از چند منظر و لایه می توان بررسی کرد، منظر نخست تهدید لایه های خاکستری سایبری است که در آن دشمن تلاش دارد با نفوذ در زیرساختها جای پای خود را باز کند.

خیراتی ادامه داد: در لایه دوم با عملیات سایبری تلاش می کند خدمت رسانی زیرساختی را به مردم متوقف کند تا نتوانیم آن خدمت رسانی لازم را در شرایط مقتضی به مردم داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در لایه آخر زمانی‌که خدمت رسانی متوقف شد دشمن تلاش می کند با جنگ شناختی عملیات وسیع خود را از طریق شبکه های اجتماعی خارج شدت دهد و ضعف های دولت را در ارائه خدمات به مردم بزرگ نمایی کند و مردم را به صحنه بیاورد.

معاون فنی سازمان پدافند غیرعامل کشور اظهار کرد: امروز ما تمامی این لایه ها را در تهدیدهای ترکیبی دشمن مشاهده می‌کنیم که سه عنصر اصلی دولت، مردم و زیرساخت است و در تاب آوری ملی بصورت تهدید ترکیبی خود را نشان می دهد.

رئیس بسیج دانش‌آموزی گیلان نیز در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه رشت گفت : کودکان و نوجوانان همواره آماج حمایت جبهه باطل هستند و به همین منظور در غزه و فلسطین کودکان را مورد حمله و کشتار قرار می دهند در کشور ما نیز دشمنان کودکان و نوجوانان با حملات فکری، ایمانی و باوری مورد هدف قرار می گیرند.

حامد حبیب‌زاده اولویت ایران اسلامی را صیانت از افکار جوانان و نوجوانان این مرز و بوم دانست و افزود: نخستین مطالبه ما صیانت از فضای تربیتی انقلابی است، ما نباید نسبت به فضای رها شده مجازی و رسانه ای بی تفاوت باشیم.