وزیر کشور گفت: علت آتش‌سوزی کمپ ترک اعتیاد لنگرود در دست بررسی است و تا روشن شدن این امر همه مسئولان پای کار هستند.

به گزارش جارچی اخبار، احمد وحیدی شامگاه جمعه با همراهی اسدالله عباسی استاندار گیلان، پس از عیادت از مصدومان حادثه آتش سوزی کمپ ترک اعتیاد لنگرود در بیمارستان سوانح سوختگی ولایت رشت اظهار کرد: نظرات مختلفی در خصوص علت این حادثه طرح می شود اما این امر توسط پلیس آگاهی گیلان در حال بررسی است.

وی افزود: پرونده ای هم در این خصوص تشکیل و یکی، ۲ نفر نیز بازداشت شده اند تا مقصر یا مقصران این حادثه تاسف بار مشخص شود، همه مسئولان استان گیلان در این امر موضوع را با دقت بررسی می کنند.

وزیر کشور ادامه داد: متاسفانه در حادثه آتش سوزی کمپ ترک اعتیاد لنگرود، ۳۲ نفر جان خود را از دست دادند که هم اینک مسئولان در حال شناسایی هویت فوتی ها هستند تا اجساد را به خانواده‌ ها تحویل دهند.

وی اضافه کرد: از ۱۷ نفر مصدوم حادثه نیز۲ مصدوم به صورت سرپایی مورد مداوا قرار گرفتند و ۱۵ مصدوم هم برای مداوا به بیمارستان ولایت رشت انتقال یافتند که ۲ مصدوم در بخش مراقبت های ویژه قرار دارند و امیدواریم هر چه سریعتر این ۲ مصدوم نیز به بخش انتقال یابند.

وحیدی با اشاره به اینکه استاندار گیلان به محض وقوع این حادثه دستورات لازم را صادر و در محل حادثه حاضر شده است، بیان کرد: رسیدگی به امور درمانی مصدومان در حال انجام است و مسئولان ذیربط نیز تلاش دارند تا آلام بازماندگان را کاهش دهند و از سوی دیگر اگر تخلف و قصوری انجام شده نیز از سوی دادستانی مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

وزیر کشور به رعایت نکات ایمنی در کمپ ها نیز اشاره و خاطرنشان کرد: این کمپ ها باید در چارچوب ابلاغیه سازمان بهزیستی کار کنند و مرتب از آنها بازرسی شود.

وی عنوان کرد: گفته می شود که این کمپ بیش از ظرفیت مراجعه کننده داشت که این نیز باید مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی در خاتمه ضمن تسلیت به خانواده های داغدار این حادثه گفت: باید تمام مباحث ایمنی در اینگونه کمپ ها کامل رعایت و اجرا شود چون این افراد امانت هستند که برای مداوا به این اماکن مراجعه می‌کنند تا پس از بهبودی دوباره نزد خانواده های خود بازگردند.

وزیر کشور برای بررسی ابعاد حادثه آتش سوزی در کمپ ترک اعتیاد لنگرود، بعد از ظهر جمعه وارد گیلان شد و با همراهی استاندار گیلان در محل حادثه آتش سوزی در این شهرستان حضور یافت.

رئیس جمهور نیز ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های جان‌باختگان حادثه آتش‌سوزی در مرکز ترک اعتیاد لنگرود گیلان، به وزیر کشور دستور داد همه امکانات لازم برای کمک به مصدومان حادثه و مداوای آنها بسیج شود.

در پی حادثه آتش‌سوزی در یک مرکز ترک اعتیاد در لنگرود گیلان، آیت الله سید ابراهیم رئیسی ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های جان‌باختگان این حادثه و تسلیت به آنها، به وزیر کشور دستور داد همه امکانات لازم برای کمک به مصدومان حادثه و مداوای آنها بسیج شود.

رئیس‌جمهور همچنین وزیر کشور را موظف کرد با فوریت ضمن بررسی موضوع، گزارشی از علل بروز این حادثه تهیه و ارائه کند.

همچنین پس از بازدید وزیر کشور و استاندار گیلان (شامگاه امروز) از محل وقوع حادثه دلخراش لنگرود، جلسه بررسی ابعاد مختلف این حریق به ریاست دکتر وحیدی در فرمانداری لنگرود تشکیل شد.

در این جلسه که رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز حضور داشت، هریک از مدیران ستادی، نظامی و انتظامی و امدادی گزارشی از وضعیت بررسی‌های اولیه خود درباره حادثه دلخراش بامداد امروز به وزیر کشور ارائه کردند.

وزیر کشور در پایان این جلسه به مسؤولان استان دستور داد که ابعاد مختلف این حادثه دلخراش و تأسف بار را به طور دقیق برررسی کرده و در عین حال باتوجه به از دست دادن ۳۲ تن از هموطنانمان، خواستار دقت بیشتر در اظهارنظرها برای جلوگیری از تألم بیشتر خانواده بازماندگان این حادثه شد.

استاندار گیلان در ساعات نخست بروز این حادثه با حضور در محل حادثه آتش سوزی کمپ ترک اعتیاد لنگرود، بر انجام خدمات به موقع و رسیدگی ویژه حادثه دیدگان تاکید کرد.

حادثه آتش سوزی در یک کمپ ترک اعتیاد در شهرستان لنگرود ساعت ۵:۴۵ دقیقه صبح امروز واقع در ابتدای جاده کومله شهرستان لنگرود رخ داد.

شمار جانباختگان این حادثه به ۳۲ تن رسیده است و ۱۷ تن از مددجویان این مرکز تحت مداوا قرار دارند.

بررسی دقیق علت حادثه کمپ ترک اعتیاد در شهرستان لنگرود توسط تیم های کارشناسی و افراد خبره در دست انجام است و به محض روشن شدن آن اطلاع رسانی می شود.