سرکنسول ترکیه در تبریز گفت: همکاری اقتصادی ایران و ترکیه خیلی فراتر از ضرورت هاست و نیاز وافری به افزایش تعاملات اقتصادی بین ۲ کشور وجود دارد.

به گزارش جارچی اخبار،  چتین تانر روز دوشنبه در مراسم آغاز به کار بخش علمی همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری تبریز با بیان اینکه تلاش ما تعمیق روابط ۲ کشور دوست و همسایه است، خاطرنشان کرد: ضرورت دارد تضمین های لازم برای امنیت سرمایه گذاری در تبریز به بازرگانان ترکیه داده شود.

وی پیش جلسات تشکیل شده در راستای این همایش را کلیدی دانست و اظهار کرد: تنظیم موافقت نامه های همکاری در حوزه بهداشت، حمل و نقل و برخی حوزه های دیگر شهری در نشست مشترک ایران و ترکیه می تواند در تقویت همکاری های مشترک موثر باشد.

سرکنسول ترکیه در تبریز خاطرنشان کرد: در ششمین نشست استان های مرزی ایران و ترکیه تصمیمات خوبی برای توسعه تجارت و ‌افرایش مبادلات گرفته شد و افزایش مبادلات ۲ کشور همسایه خیلی مهم و حائز اهمیت است.

وی بر ضرورت معرفی شفاف مزیت های سرمایه گذاری برای تجار و فعالان اقتصادی تاکید و اظهار کرد: همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری تبریز، فرصت مغتنمی برای توسعه دیپلماسی شهری میان کشورهای منطقه است.

چتین تانر اضافه کرد: با توجه به سفرهای اخیر تیم تجاری ایران به ترکیه ، عناصر توسعه اقتصادی تقویت شده است و از شهردار تبریز به خاطر دعوت به این رویداد استثنایی و بزرگ قدردانی می‌کنیم.

سرکنسول ترکیه در تبریز حوزه ماموریت کاری خود را افزایش تعاملات و توسعه مبادلات خواند و گفت: اشتراکات زبانی و فرهنگی عمیقی بین ۲ کشور وجود دارد.

بخش علمی همایش بین المللی فرصت‌های سرمایه گذاری تبریز با هدف دستیابی به یافته های جدید و تحول آفرین در حوزه سرمایه گذاری، اقتصاد و توسعه پایدار شهری- منطقه ای امروز آغاز شد و بخش اجرایی آن قرار است چهار ماه دیگر برگزار شود.

این همایش با همکاری شهرداری و دانشگاه تبریز برگزار می شود