رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تبریز از ایجاد نخستین بوستان روستایی در قالب طرح مردمی « کاشت یک میلیارد درخت » در یکی از روستاهای این شهرستان خبرداد.

به گزارش جارچی اخبار،  سعید پور حیدری اعلام کرد با همت مردم و مسئولین و تلاش همکاران اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تبریز در روستای « اسبس » بخش آذرشهر با مشارکت جوامع محلی و روستایی تعداد ۶۰۰ اصله نهال کاشته شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تبریز همچنین از ایجاد نهالستان های موقت در دهیاری روستاهای «سفیده خوان» و « لیقوان» شهرستان تبریز در قالب طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور خبر داد.

پورحیدری گفت: به منظور مشارکت جوامع محلی و روستایی در امر تولید و کاشت نهال تمامی عملیات اجرایی مراحل گلدان گیری و کاشت بذر توسط دهیاری روستاهای سفیده خوان و لیقوان به تعداد ۱۵ هزار نهال گلدانی انجام شده است.

در قالب طرح چهار ساله کاشت یک میلیارد درخت قرار است سالانه ۲۵۰ میلیون اصله نهال در کشور با هدف احیای جنگل ها، تامین چوب مورد نیاز کشور و افزایش فضای سبز شهرها و روستاها و رساندن سران فضای سبز به ۱۵ متر مربع کاشته شود.

این درخت ها در چهار گونه‌ جنگلی، درختان میوه‌دار، فضای سبز و زراعت چوب خواهد بود.