رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی گرگان گفت: درحال حاضر حدود هزار وپانصد کارگر ساختمانی در گرگان بیمه ندارند. از سازمان تامین اجتماعی می‌خواهیم به حسب وظیفه خود در جهت تامین مالی بیمه کارگران ساختمانی تلاش و رایزنی‌هایی با دولت و مجلس انجام دهد.

به گزارش جارچی اخبار، جواد کمیزی اظهار کرد: مجلس نه تنها مصوبه قبلی را متوقف بلکه لایحه جدید را با اما و اگر تصویب کرد. نکته قابل توجه در جریان این مصوبه عدم توجه و تصویب لایحه دقیق  پیشنهادی و چکش‌کاری شده توسط کمسیون اجتماعی مجلس است.

او افزود: متاسفانه بیش ۵۰ درصد از حوادث ناشی از کار در بخش ساختمانی است و اگر کارگران ساختمانی که در گرگان بیمه‌ ندارند دچار حادثه‌ای شوند که منجر به خانه‌نشینی یا خدای ناکرده فوت شود، خانواده‌ آنها دچار مشکلات جدی می‌شوند.

وی ادامه داد: در شهرستان گرگان بیش از هزاروپانصد کارگر ساختمانی به واسطه قانون اصلاح ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در انتظار برخورداری از بیمه هستند، که گمان نمی‌کنیم بار مالی آن تامین شود. از سازمان تامین اجتماعی می‌خواهیم به حسب وظیفه خود در جهت تامین مالی بیمه کارگران ساختمانی تلاش و رایزنی‌هایی با دولت و مجلس انجام دهد.

کمیزی بیان کرد: سازمان تأمین اجتماعی می‌گوید که منابع لازم را برای بیمه کارگران ساختمانی ندارد از این رو نمی‌تواند به تعهدات خود عمل کند. از سازمان تامین اجتماعی درخواست داریم آیین‌‌نامه‌های مربوط به بیمه کارگران ساختمانی را به نسبت نیاز آنها؛ تغییر دهد تا نیاز بیمه‌ای کارگران ساختمانی در صف انتظار را تامین کند.

وی افزود: می‌دانیم که تورم و رکود ساخت و ساز ناشی از عدم تقاضا به علت قیمت بالا در کشور وجود دارد اما کارگران ساختمانی از محروم‌ترین اقشار جامعه محسوب می‌شوند و بیمه برای آنها ابتدایی‌ترین حقوق محسوب می‌شود.