انتقال ستاره ایرانی تیم فوتبال پورتو به تیم‌های بزرگ اروپایی ممکن است به نیمکت‌نشینی این مهاجم منجر شود.

به گزارش جارچی اخبار،  مهدی طارمی مهاجم ایرانی تیم فوتبال پورتو که در فصل نقل‌وانتقالات تابستانی مورد توجه تیم‌های معتبر اروپایی قرار گرفته بود، سرانجام تصمیم گرفت که حداقل یک نیم فصل دیگر در فوتبال پرتغال بماند.

با توجه به اینکه در پایان فصل، قرارداد طارمی با پورتو به پایان می‌رسد و این بازیکن می‌تواند به صورت آزاد راهی تیم‌های دیگر شود، قطعا مسئولین این باشگاه پرتغالی دوست‌ ندارند که فرصت درآمدزایی از این بازیکن را از دست بدهند و به احتمال زیاد طارمی در نیم فصل و در نقل‌وانتقالات زمستانی پیش رو از این تیم جدا خواهد شد.

منچستریونایتد، آث‌میلان و اینترمیلان تیم‌هایی هستند که به صورت جدی از فصل گذشته شرایط طارمی را دنبال می‌کنند و به احتمال زیاد یکی از این ۳ تیم مقصد بعدی ستاره ملی‌پوش کشورمان خواهد بود. میلانی‌ها در ابتدای این فصل به توافق اولیه برای انتقال او دست پیدا کرده بودند که در نهایت بر سر مبلغ نهایی به توافق نرسیدند. حالا اما شیاطین سرخ و افعی‌ها از شانس بیشتری با توجه به عدم توافق طارمی با میلان برخوردار هستند.

یکی از مشکلات اصلی شیاطین سرخ در این فصل گلزنی بوده است. حالا این سرمربی هلندی قصد دارد در پنجره زمستانی با بودجه محدود باشگاه یک مهاجم و یک هافبک با کیفیت را جذب کند که نام مهاجم مورد نظر، مهدی طارمی است. چند روز پیش شایعاتی مطرح شد که یونایتد پیشنهادی ۱۰ میلیون یورو (۸.۷ میلیون پوند) برای طارمی دارد که شامل پیشنهاد دستمزد سالانه ۳.۹ میلیون پوندی به این بازیکن ۳۱ ساله است که معادل دستمزد ۷۵۰۰۰ پوندی در هفته است.

به نظر می‌رسد که اینتر هرگز حاضر نیست چنین پیشنهادی را به یک بازیکن ۳۱ ساله بدهد و قطعا شیاطین سرخ دست بالا را برای جذب طارمی نسبت به افعی‌ها خواهند داشت.

اما دیشب فابریتزیو رومانو سرشناس‌ترین خبرنگار حوزه نقل‌وانتقالات فوتبال اروپا خبر داد که اینتر به طور جدی به دنبال جذب مهاجم تیم ملی ایران است. رومانو ایتالیایی در گفت‌وگو با یک شبکه تلویزیونی ایتالیا گفت: مهدی طارمی در حال نزدیک شدن به اینتر است. این باشگاه در ماه ژانویه به تقویت خط حمله خود فکر می‌کند و علاقه زیادی به جذب این مهاجم ایرانی دارد.

این در حالی است که افعی‌ها دو مهاجم بسیار آماده دارند. کاپیتان لائوتارو مارتینز ۲۶ ساله تا به اینجا فصل تنها درسری‌آ موفق شده در ۱۲ بازی ۱۲ گل را به ثمر برساند. همچنین مارکوس تورام ۲۶ ساله فرانسوی نیز عملکرد خوبی در اولین فصل حضورش در لباس افعی‌ها به نمایش گذاشته است. تورام در ۱۲ بازی سری‌آ موفق شده ۴ گل و ۵ پاس گل را به نام خود ثبت کند. الکسیس سانچز و مارکو آرناتوویچ ۳۴ ساله دیگر مهاجمین نیمکت‌نشین افعی‌ها در این فصل هستند.

حالا با این تفاسیر سوالی که به وجود آمده این خواهد بود که آیا طارمی جایی در ترکیب اصلی سیمونه اینزاگی خواهد داشت یا خیر؟ آیا این مهاجم ۳۱ ساله ترجیح می‌دهد که فرصت بازی به عنوان بازیکن اصلی را از دست بدهد؟

طارمی که در این فصل عملکرد ضعیفی داشته و در ۱۶ بازی تنها ۳ گل به ثمر رسانده، اما این ملی پوش ایرانی دوران حرفه‌ای موفقی در پورتو داشته و در ۱۶۳ بازی ۸۳ گل و ۵۲ پاس گل به ثمر رسانده و در ۷۲ بازی ملی نیز ۳۹ بار گلزنی کرده است.