کاپیتان تیم ملی کبدی گفت: بیشتر روی بدن‌سازی کار کردیم و در کار تیمی، هماهنگی لازم را نداشتیم. می‌توانستیم به طلا برسیم و قهرمان شویم اما اشتباهاتی رخ داد و باید از آن درس بگیریم.

به گزارش جارچی اخبار، فاضل اتراچالی درباره مبلغ قراردادهای لژیونرهای کبدی ایران در لیگ ستارگان جهان در هند، اظهار داشت: مبلغ قراردادها به ویژه قرارداد من بیشتر شد و رکورد زدم. این پنجمین سال است که گران‌ترین مدافع جهان می‌شوم. محمدرضا شادلو دستمزد بالاتری دارد و گران‌ترین آلراندر (مدافع و مهاجم) جهان شد. چون هر سال در مزایده هستیم کاملا دستمزدهای ما مشخص است و لازم نیست فدراسیون اعلام کند. قراردادها برطبق بهترین بازیکن بودن بسته می‌شود. شادلو امسال خوب بازی کرد و مبلغ قرارداد وی بالاتر بود.

وی درباره عملکرد تیم ملی کبدی در بازی‌های آسیایی هانگژو، اظهار داشت: در جاکارتا توانستیم تیم هند را که خیلی قوی‌تر بود شکست دهیم. جدا از مسائل داوری، می‌توانستیم با اختلاف ۳۰ امتیاز، هند را در هانگژو شکست دهیم چرا که در ضعیف‌ترین شرایط خود قرار داشت. کبدی همانند کشتی‌ انفرادی نیست و کار تیمی ما در این دوره خوب نبود. بیشتر روی بدن‌سازی کار کردیم و کار تیمی و هماهنگی لازم را نداشتیم. یک تیم برنده شاخصه‌هایی دارد که باید بازیکنان آن یک‌دل باشند و در راستای اهدافش کار کرده باشند. اگر مانند یک تیم مبارزه کنیم، می‌توانیم برابر هر تیمی به پیروزی برسیم.

کاپیتان تیم ملی کبدی عنوان کرد: به عنوان کاپیتان، نمی‌دانستم برنامه چیست و روی هماهنگی تیمی هم خیلی کار نکردیم و تنها تمرکز کادر فنی روی بدنسازی بود. اگر روی هماهنگی تیمی کار می‌کردیم، می‌توانستیم هند را شکست دهیم. هرچند دو سالی است که جوانگرایی در تیم ملی صورت گرفته است. حتی ما به مسابقات قهرمانی آسیا رفتیم اما ضعف‌هایی که آنجا داشتیم در بازی‌های آسیایی برطرف نشد. دقیقا همان ضعف‌ها تکرار و از همان جا ضربه خوردیم.

وی ادامه داد: وقتی یک نقطه ضعف در تیم حریف باشد باید آنقدر از آن استفاده کنید تا تیم به چالش کشیده شود. مانند این است که تیم ملی فوتبال در دفاع راست مشکل دارد و تیم مقابل هم از همان جا گل می‌زند، بنابراین باقی مدافعان مجبور هستند تا دفاع راست را پوشش دهند، در این صورت دفاع چپ نابود می‌شود و موقعیت خود را به خطر می‌اندازند.

اتراچالی خاطرنشان کرد: ما در این دوره هم می‌توانستیم به طلا برسیم و قهرمان شویم اما اشتباهاتی رخ داد و باید از آن درس بگیریم. از لحاظ تکنیک و تاکتیک ضعیف‌تر هستیم اما از نظر بدن‌سازی خوبیم. از حق هم نباید بگذریم که جوانان ما هم خوب بازی کردند اما وقتی کار تیمی ضعیف باشد تیم نتیجه نمی‌گیرد. باید روی هماهنگی تیم کار شود. با بدنسازی چطور می‌خواهید تیم را هماهنگ کنید؟ اگر در دفاع خوب بازی می‌کردیم صد درصد هند را برده بودیم.

وی یادآور شد: من کاپیتان تیم ملی بودم اما تا روز آخر نمی‌دانستم که کاپیتان هستم. دقیقا ۵ دقیقه قبل از بازی اول بازوبند را به من دادند و گفتند من کاپیتان هستم. در جاکارتا هماهنگی دفاعی را کار کردیم اما این دوره هیچ قدرتی نداشتم تا به عنوان کاپیتان نظر دهم که حداقل روی هماهنگی بازیکنان کار کنیم. تا روز آخر سرمربی تیم ملی اجازه نمی‌داد تا با تیم تمرین کنم. در هر صورت این دوره حیف شد و طلا را از دست دادیم و از اشتباهات خود درس نگرفتیم. امیدوارم در دوره بعدی شرایط بهتری داشته باشیم.