دبیر کمیته تخصصی سیما، منظر و فضای سبز کلانشهرهای کشور اعلام کرد: با توجه به محدودیت منابع آب شرب ، احداث تصفیه خانه ها و بهره مندی از آبیاری پسابی فضاهای سبز در برخی شهرهای کشور آغاز شده است.

به گزارش جارچی اخبار، پیام جوادیان روز پنجشنبه در حاشیه نشست تخصصی مدیران عامل و کارشناسان سازمان های سیما، منظر و فضای سبز کلانشهرهای کشور که به میزبانی کرج برگزار شد، گفت : اکنون طرح احداث و توسعه تصفیه خانه های فاضلاب و پساب سطحی در برخی کلانشهرها از جمله کرج ، اصفهان ، مشهد و قم به اجرا درآمده است.

وی ادامه داد: از آنجا که منابع آبی کشور به علت تغییر اقلیم و کم بارشی با کاستی فراوان مواجه ست، تمام شهرهای کشور به ناچار باید به سمت آبیاری پسابی فضای سبز روی بیاورند چرا که این روش افزون بر جلوگیری از هدر رفت آبها از مصرف بی رویه آب شرب جلوگیری می کند.

دبیر کمیته تخصصی سیما ، منظر و فضای سبز کلانشهر های کشور گفت : اکنون برخی شهرهای کشور مانند مشهد در زمینه تصفیه و آبیاری پسابی فضای سبز پیشتاز هستند که باید از تجارب آنها استفاده بهینه شود.

وی یکی از اهداف نشست امروز مدیران سازمان های سیما ، منظر و فضای سبز کلانشهرهای کشور بررسی مشکلات چارت سازمانی این سازمان ها عنوان کرد و افزود: درصدد رفع این مشکلات و همسان سازی آن در سراسر کشور هستیم .

جایگزینی کامل آبیاری شرب فضای سبز تا سال ۱۴۰۳ در کرج

مدیرعامل سازمان سیما ، منظر و فضای سبز کلانشهر کرج اعلام کرد: با برنامه ریزی انجام شده ، آبیاری پسابی تا سال آینده به کامل یا حدود ۹۷ درصد جایگزین آبیاری شرب در فضای سبز کرج می شود.

علیرضا عاقلی به ایرنا گفت : اکنون بیشتر فضاهای سبز کرج با پساب تصفیه شده ، آبیاری می شود اما تمهیدات لازم برای توسعه این طرح پیش بینی شده است.

کلانشهر کرج حدود سه هزارو۵۰۰ هکتار فضای سبز دارد.