سومین یادواره شهدای هنرمند مراغه با شناسایی ۲۲ شهید تا زمان حاضر، و با حضور جمعی از خانواده‌های این شهیدان برگزار شد و تجدید بیعت با شهدا در فضای معنوی و هنری رقم خورد.

به گزارش جارچی اخبار، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مراغه روز پنج‌شنبه در این یادواره شهدا که در سالن عبدالقادر مراغه برگزار شد، افزود: یادواره‌های شهدا فرصت مغتنمی برای آشنایی با سیره شهدا و ناگفته‌های زندگی آنان به شمار می‌رود و بر همین اساس نیز یادواره شهدای هنرمند نیز در فضای هنری و با معرفی قابلیت‌های هنری این شهیدان برگزار می‌شود.

«رضا عسکری» افزود: پرداختن به جزئیات زندگی شهدا به ویژه شهدای اقشار، نه تنها درس‌هایی از مکتب عاشورا را به ما می‌آموزد بلکه موجب پربارتر شدن یادواره‌های شهدا و الگوسازی برای اقشار مختلف می‌شود.

وی همچنین با الهام گرفتن از سخنان رهبری در خصوص شهیدان، ادمه داد: شهدا قهرمانان واقعی تاریخ کشورمان هستند و با نثار جان خود، امنیت و آسایش را برای ملت شریف ایران اسلامی به ارمغان آورده‌اند.

وی افزود: با توجه به کثرت تعداد شهدای مراغه، ستاد گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این شهرستان باید در طول سال فعالیت داشته و تحقیق در خصوص سبک زندگی شهدا و تجلیل از این قهرمانان تداوم داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه در خصوص برخی از ابعاد زندگی شهدای شهرستان کمتر سخن به میان آمده است، اظهار کرد: اهالی فرهنگ و هنر و رسانه باید بیش از پیش نسبت به تولید محتوا در این زمینه اهتمام داشته باشند.

«عسکری» افزود: به فرموده مقام معظم رهبری، جای دارد تا به صورت گسترده در خصوص خانواده‌های شهدا تولید محتوا شود و بر همین اساس نیز یادواره‌های شهدا برای اقشار مختلف باید طراحی و اجرا شود تا فرصت معرفی تمامی شهیدان گلگون‌کفن فراهم گردد.

رئیس بسیج هنرمندان کشور نیز با صدور پیامی از عوامل برگزاری یادواره شهدای هنرمند مراغه قدردانی کرد و افزود: امروز که شاهد ظلم شیطان و حمله صهیونیست به مردم مظلوم فلسطین هستیم، توجه به شهدا و الگوسازی از آنان برای نسل‌های جدید و اقشار جزو نیازهای اساسی کشور است.

مراغه در طول هشت سال دفاع مقدس یکهزار و ۴۰۰ شهید گلگون‌کفن از اقشار مختلف برای صیانت از مام وطن تقدیم کرده که تاکنون فعالیت‌های هنری ۲۲ شهید از این تعداد مسجّل شده است.

تاکنون فعالیت هنری ۲۲ شهید دوران دفاع مقدس مراغه مسجّل شده است

سومین یادواره شهدای هنرمند مراغه طی سال جاری و در ذیل کنگره ملی ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌شرقی و اجلاسیه یکهزار و ۴۰۰ شهید مراغه برگزار شد.