معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه مشکلی در جذب نیروهای نخبه در این سازمان وجود ندارد گفت: هر نیروی نخبه‌ای که از شرایط لازم برخودار باشد شرایط جذب آن در سازمان فراهم است.

به گزارش جارچی اخبار،  علی سلاجقه روز پنجشنبه در حاشیه کنگره شهدا و ایثارگران محیط زیست در اهواز در جمع رسانه‌ها درباره تبدیل وضعیت نیروهای محیط‌بان اظهار کرد: نیروهایی که به صورت قراردادی مشغول فعالیت‌ هستند و از طریق آزمون جذب شده‌اند برای تبدیل وضعیت مشکلی ندارند.

وی با اشاره به وجود ۳۶۰ نفر نیروی طرحی در سازمان محیط زیست گفت: این نیروها متعهدانه در حال خدمت هستند و طی سه سال گذشته تبدیل وضعیت آن‌ها پیگیری شده تا برای بهبود شرایط شغلی همکاران، راهکاری قانونی ایجاد شود.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: فراخوان آزمون استخدامی برای جذب ۵۷۰ نیروی جدید در سازمان حفاظت محیط زیست کشور از سوی سازمان امور اداری و استخدامی کشور اعلام شده است که از این تعداد حدود ۳۵۰ محیط‌بان و مابقی به عنوان کارشناس جذب خواهند شد.

وی از مجوز جذب ۲۵۰ نفر دیگر در این سازمان خبر داد و افزود: فراخوان جذب این تعداد پس از برگزاری آزمون مذکور اعلام خواهد شد.

به گفته سلاجقه ساماندهی بدنه کارشناسی سازمان حفاظت محیط زیست و محیط بانی از اولویت‌های مهم سازمان به شمار می‌رود.

وی در خصوص به روز رسانی لایحه حمایت از محیط‌بان‌ها گفت: محیط‌بانان ضابط قضایی به شمار می‌روند و فرآیند شهادت آن‌ها با نیروهای نظامی و انتظامی متفاوت است از این رو کارگروهی با بنیاد شهید در این زمینه تشکیل شده که پرونده‌های مربوطه در حال پیگیری و روند بررسی‌ها در بحث احراز شهادت مطلوب است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: در قوانین مربوط به محیط‌بان‌ها خلاءهای قانونی وجود دارد که طرح آن در دستور کار مجلس شورای اسلامی است و فرمانده یگان حفاظت سازمان و مشاور امور ایثارگران در حال پیگیری آن هستند.

سلاجقه اظهار امیدواری کرد: تلاش داریم هر چه سریع‌تر این قانون که در برگیرنده همه مسایل مربوط به شهدا و ایثارگران محیط زیست است نهایی شود تا شاهد تسریع و کوتاه‌تر شدن فرآیندها باشیم.

وی در ادامه از تکمیل قانون حمل سلاح محیط‌بانان از طرف مجلس شورای اسلامی خبر داد و نسبت به نتیجه رسیدن آن ابراز امیدواری کرد.

سلاجقه ادامه داد: ۱۵۴ شهید محیط زیست و خدمت در کشور وجود دارد که موضوع احراز شهادت آن‌ها باید طبق قانون انجام شود و فرآیندهای قانونی آن در حال انجام است.

وی تعداد جانبازان محیط زیست را ۳۵۰ نفر عنوان کرد و گفت: برخی مصدومیت در ماموریت نبودند اما به دنبال این هستیم که راهکاری ایجاد شود تا این بخش از محیط بانان نیز از مزیت‌های حداقلی بهره‌مند شوند.