مدیرکل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت به مسائل کارگری و کارفرمایی با اولویت رونق تولید و توسعه اقتصادی در کشور نگاه می‌کند.

به گزارش جارچی اخبار، سیدفخرالدین نژادموسوی روز پنجشنبه در کارگاه آموزشی سازمان های کارگری و کارفرمایی ویژه کارشناسان استان های مازندران و گلستان در ساری با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی به موضوع امنیت شغلی، گفت: نگاه دولت به مسائل کارگری و کارفرمایی، نگاه عادلانه و توجه به رونق تولید در کشور است و اعتقاد داریم این مهم در سایه توجه ویژه به جایگاه اثر بخش شاغلان و کارگران و با ایجاد امنیت خاطر برای آنان محقق خواهد شد.

وی پایه و ستون قانون کار را سازمان‌های کارگری و کارفرمایی دانست و با اشاره به اینکه در تمام سرفصل‌های قانون کار پای کارگر، کارفرما و تشکل های مرتبط آن در میان است، اظهار داشت: درک درست از نقش کارگران و کارفرمایان در توسعه کشور مقوله مهمی است که به همه آن باید توجه شود.

وی آموزش را یکی از ابزارهای توانمندسازی برشمرد و خاطرنشان کرد: آموزش اثرات بسیار زیادی در ابعاد فردی و اجتماعی بشریت دارد و موجب بروز خلاقیت ها می شود.

وی با تاکید بر به امنیت شغلی کارگران، بیان کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موضوع امنیت شغلی را به طور جدی دنبال می‌کند و از سال گذشته در قالب گفت و گو با شرکای اجتماعی در سطح عالی جلساتی را برگزار کردیم و تلاش هایی در جهت اصلاح قوانین و مقررات در دست اقدام است.

نژادموسوی ادامه داد: برای اینکه به اهداف اقتصادی کشور برسیم باید در چارچوب قوانین و برابر به ۲ بال تولید یعنی کارگران و کارفرمایان توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی اظهار کرد: استان های مازندران و گلستان ظرفیت این مهم را دارند که نمایندگان ارزشمند و دانایی را در کانون های عالی داشته باشند و در سطوح بالای سه جانبه گرایی در سطح کشور سهیم باشند.

مدیرکل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه رضایت‌مندی ذینفعان و توسعه کشور باید مد نظر همه باشد، افزود: همه تلاش کنیم تا تشکل‌ها به جایگاه واقعی خود برسند.

ادامه این کارگاه آموزشی یک روزه سید مجید سیدین معاون مدیر کل سازمان های کارگری و کارفرمایی وزارت کار و سید شمس الدین قائم مقامی کارشناس نظارت بر تشکل های کارگری و کارفرمایی به آموزش مباحثی پیرامون تشکیل تشکل های کارگری، انواع تشکل های کارگری و کارفرمایی، فرآیند شکل گیری و فعالیت تشکل ها، موازین بین المللی تشکل ها، انتخاب نمایندگان مراجع حل اختلاف، منع ۲ عضویتی در انجمن های صنفی، مراحل تشکیل شوراهای اسلامی کار، شناسه ملی تشکل ها و سامانه سازمانهای کارگری و کارفرمایی پرداختند و جلسه با پاسخگویی به پرسش ها و ابهامات کارشناسان ۲ استان پایان یافت.

از مجموع ۱۴ هزار و ۶۳۰ تعاونی تشکیل شده در مازندران، هفت هزار و ۸۰۶ تعاونی در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعتی، خدماتی، تولیدی، توزیعی، مسکن و عمران در مازندران مشغول فعالیت هستند و بقیه غیرفعال و راکد هستند.

تعداد اعضای تعاونی‌های فعال استان ۱۲۲ هزار و ۴۰۳ نفر است که در مقایسه با سایر شرکت‌ها، بخش خدمات با ۲ هزار و ۶۹۶، کشاورزی با ۲ هزار و ۱۶۲ و بخش صنعت نیز با یکهزار و ۳۹۷، مسکن با ۳۵۵، تامین نیاز مصرف کنندگان با ۱۹۱ و تامین نیاز تولید کنندگان با با ۱۵۲ شرکت، بیشترین تعداد تعاونی‌های فعال و ثبت شده را در مازندران تشکیل می‌دهند.