April 28,2024 | ۱۴۰۳/۰۲/۰۹

اخبار ویژه

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

تسهیلات ویژه برای ساختمان‌های سبز در اصفهان / شهروندان از تخفیف ۵۰ درصدی بهره‌مند شوند

تسهیلات ویژه برای ساختمان‌های سبز در اصفهان / شهروندان از تخفیف ۵۰ درصدی بهره‌مند شوند

برخی سازندگان، حتی بخش خصوصی به‌دلیل مزیت‌ها و صرفه‌جویی‌ها از جمله کاهش مصرف انرژی، به اینگونه ساختمان‌ها روی آورده‌اند

 رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مدیریت شهری اصفهان برای ساختمان‌های سبز و پایدار تا ۵۰ درصد تخفیف در هزینه صدور پروانه ساختمانی در نظر گرفته که عدد قابل توجهی است.

به گزارش جارچی اخبار،محمد نورصالحی با بیان اینکه سال‌های زیادی است مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان به کاهش انرژی ساختمان‌ها و پایداری آن‌ها اشاره دارد، اظهار کرد: برخی سازندگان، حتی بخش خصوصی به‌دلیل مزیت‌ها و صرفه‌جویی‌ها از جمله کاهش مصرف انرژی، به اینگونه ساختمان‌ها روی آورده‌اند که برای سازنده و محیط‌زیست منفعت زیادی دارد.

وی با بیان اینکه در مدیریت شهری اصفهان طبق ضوابط و مصوبات ۵۰ درصد تخفیف در هزینه صدور پروانه ساختمانی برای ساختمان‌های سبز و پایدار در نظر گرفته شده است، افزود: بر این اساس ساختمان‌های گروه ممتاز ۵۰ درصد، ساختمان‌های گروه یک ۶۰ درصد و ساختمان‌های گروه دو ۷۰ درصد مبلغ عوارض و تراکم ساختمان را پرداخت می‌کنند، در واقع از تخفیف‌های ۵۰ درصد، ۴۰ درصد و ۳۰ درصدی روی بهای کلی عوارض و تراکم ساختمانی برخوردار می‌شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: ساخت اینگونه ساختمان‌ها برای شهروندان هزینه زیادی ندارد، اما شامل مراقبت‌های مهندسی حین اجرا می‌شود و اگر هزینه‌ای هم داشته باشد، تا زمان بهره‌برداری بازگشت خواهد داشت.

نورصالحی تصریح کرد: در حال حاضر برخی انبوه‌سازان خوش‌نام به احداث این‌گونه ساختمان‌ها روی آورده‌اند تا بتوانند برچسب ساختمان سبز را دریافت کنند.

وی بیان کرد: این ساختمان‌ها از نظر ارتفاعی به‌دلیل استقبال مردم منفعت بیشتری دارد و با گذشت زمان و گران شدن هزینه انرژی در کشور تعداد ساختمان‌های سبز بیشتر خواهد شد.