کارشناس فوتبال در مورد وضعیت این روزهای پرسپولیس و سپاهان صحبت کرد.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایلنا، ابراهیم قاسمپور در خصوص تساوی تیم فوتبال پرسپولیس مقابل النصر در هفته پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: این بازی دو نیمه متفاوت داشت، نیمه نخست ابتدا با حملات النصر شروع شد و خیلی زود به دروازه پرسپولیس فشار آوردند و آن صحنه منجر به پنالتی هم رخ داد که البته پنالتی گرفته نشد. چند موقعیت در نیمه ابتدایی نیمه اول روی دروازه پرسپولیس شکل گرفت و بعد از آن بازی کمی سرد شد تا زمانی که النصر ده نفره شد و از آنجا به بعد شرایط بازی تغییر کرد. پرسپولیس بین دو نیمه تغییراتی در سبک بازی خودش ایجاد کرد تا از برتری عددی مقابل حریف استفاده کند و عملکرد خوبی هم تا پیش از رسیدن به دروازه حریف داشت.

وی افزود: پرسپولیس هم در فاز دفاعی خوب عمل کرد و توانست مهاجمان خطرناک النصر را کنترل کند و هم در خط هافبک به خوبی توپ را در زمین به چرخش در آورد. آنها فضای پشت مدافعان النصر را با تمایل به جناحین به خوبی نشانه گرفتند و از آنجا طراحی موقعیت کردند ولی مشکل اصلی این تیم زدن ضربات آخر است. مهاجمی که در زدن ضربات آخر تخصص داشته باشد در این تیم نداریم و جای خالی یک مهاجم شش دانگ مثل عیسی آل کثیر یا لوکادیا در این تیم دیده می‌شود. پرسپولیس اگر هم از این مرحله به هر شکل صعود کند با این شرایط در مراحل بعدی قطعاً به مشکل می‌خورد و باید نیم فصل یک فکری برای این مشکل داشته باشد.

کارشناس فوتبال در مورد عملکرد سپاهان هم گفت: سپاهان برعکس پرسپولیس به نظرم یک تیم کامل است و یا بهتر بگویم دو تیم کامل است و در هر پست بهترین‌های فوتبال ایران را در اختیار دارد و نیمکت نشینان این تیم در هر تیم دیگری بازی کنند در ترکیب اصلی هستند. سپاهان به نظرم همه چیز برای موفقیت در اختیار دارد. هم کادرفنی خوب، هم مدیریت منسجم و هم بازیکنان با کیفیت در پست‌های مخلتف که می‌تواند آنها را هم در لیگ برتر و هم در آسیا به موفقیت برساند. من به سپاهان این فصل حتی برای رسیدن به مراحل بالای لیگ قهرمانان آسیا هم امیدوارم. آنها مقابل نیروی هوایی خسته بودند ولی در شرایط عادی می‌توانستند عملکرد بهتری داشته باشند. ده نفره شدنشان هم باعث شد به فکر حفظ نتیجه بازی باشند و کمی این موضوع برایشان مشکل ساز شد ولی در کل تیم خوب و منسجمی هستند و امیدوارم صعود کنند.