وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ایرانیان خارج از کشور که جمعیت قابل توجهی را شامل می شود، ظرفیت بسیار بزرگ برای گردشگری کشور هستند.

به گزارش جارچی اخبار، عزت الله ضرغامی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: باید امکاناتی در داخل فراهم شود تا همه کسانی که قصد مسافرت به ایران را دارند با خیال راحتر وارد کشور شده و زمینه های تبلیغاتی گردشگری را نیز برای سایر گردشگران فراهم کنند.

وی جذب ایرانیان خارج از کشور را یکی از راهکارهای مهم توسعه صنعت گردشگری کشور برشمرد و ادامه داد: بر همین اساس کشور ترکیه سالانه پذیرای ۶ میلیون گردشگر اتباع خود از دورترین نقاط جهان است که علاوه بر درآمدزایی بالا، زمینه تبلیغاتی را نیز موجب می شود.

ضرغامی با تاکید بر اینکه باید مسایل بدیهی و حداقلی برای گردشگران خارجی فراهم شود، افزود: متاسفانه در مسایل اجتماعی چنین به نظر می رسد که مقاومت هایی در این رابطه وجود دارد که باید اصلاح شود.

ضرغامی از اینکه تا کنون در حوزه گردشگری سیاست روشنی در این زمینه وجود نداشته است، گفت: دولت سیزدهم با جدیت پیگیر موضوع است تا روند حضور گردشگران خارجی در کشور افزایش یافته و روند رشد روز افزون به خود بگیرد.

وی از ایجاد کمیته ایرانیان خارج از کشور در وزارت میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خبر داد و اظهار کرد: در این کمیته تلاش می شود تا ورود آنان به کشور تسهیل شود و همه ایرانی ها با خیال راحتر به کشور خود بیایند.

ضرغامی فعالیت ماه های اخیر شورای ایرانیان خارج از کشور را مورد اشاره قرار داد و افزود: بنده برای حضور آنها در ایران گزارش مشروحی آماده و به هیات دولت ارایه کرده ام.

وی با بیان اینکه دولت اقدامات مثبت و موثری برای رونق گردشگری خارجی در دست اقدام دارد، یادآور شد: لغو روادید یکطرفه با برخی از کشورها را در همین اساس با جدیت پیگیری می کنیم .
وی افزایش ۴۰ درصدی ورودی گردشگران خارجی به ایران در سال جاری را نشان دهنده نتیجه بخش بودن برنامه های دولت در این حوزه دانست و ادامه داد: این در حالی است دشمنان نظام پس از اغتشاسات و ناآرامی های پارسال تلاش های فراوانی برای ناامن جلوه دادن ایران داشتند.