رییس جمهور گفت: مهم ترین اصل در حوزه اقتصاد، تولید است به نحوی که استقلال اقتصادی، سیاسی و رفع بیکاری کشور در گرو تولید و رونق واحدهای تولیدی است.

به گزارش جارچی اخبار،  آیت الله سیدابراهیم رییسی عصر جمعه در بازدید از کارخانه تراورس شهرستان فردیس که به تازگی و با حمایت های دولت احیا و به چرخه تولید بازگشته است، افزود: در همین زمینه، واردات بی رویه کالا به کشور نیز به مثابه از پشت خنجر زدن به بدنه تولید کشور است.

وی اظهار داشت: مساله تولید در کشور بسیار مهم است چراکه رونق زندگی مردم و شکل گرفتن ایران قوی در گرو تولید است.

آیت الله رییسی با اشاره به اینکه بدون تولید امکان شکل گرفتن ایران قوی وجود ندارد،‌ گفت: تحقق مزیت ها و دستاوردهای اصل اقتصاد مقاومتی در گرو تولید است و اگر بخواهیم اقتصاد بدون تکانه داشته باشیم باید تولیدی پررونق و استاندارد باشیم.

وی اظهار داشت: یکی از ملزومات اصلی برای رونق تولید،‌ توجه به کیفیت و استانداردسازی محصولات و کالاهاست که در این خصوص ضروری است سازمان غذا و دارو و شرکت استاندارد به صورت جامع و دقیق بر فعالیت های تولیدی نظارت کنند.

آیت الله رییسی با تاکید بر ا ینکه چرخ تولید در کشور باید به حرکت درآید، افزود: به عنوان مثال موانع و مشکلات تولید کالایی مانند تلفن همراه که مورد نیاز همگان است باید بررسی و رفع شود.

احیای بیش از ۶ هزار کارخانه تعطیل در دولت سیزدهم

رییس جمهور گفت: از همین تریبون به تمامی دولتمردان و مدیران تاکید می کنم که کار تولید را تسهیل کرده و مسایل و مشکلات تولیدکنندگان را با سرعت پیگیری و رفع کنند.

آیت الله رییسی در ادامه تصریح کرد: امروز جشن احیای ۱۸۵ واحد تولیدی و صنعتی راکد در استان البرز برگزار شد تا عدد کارخانه های تعطیل احیا شده در سطح کشور به بیش از ۶ هزار برسد.

رییس جمهور تصریح کرد: احیای کارخانه تعطیل به معنای رونق تولید، ایجاد اشتغال و خودکفایی در کشور است.

آیت الله رییسی گفت: ۶ هزار کارگر در کارخانه احیا شده ایران تروارس مشغول کار و تولید شده اند که بسیار مهم است و البته می بایست وضعیت مالکیت این کارخانه با پیگیری استاندار البرز به سرعت مشخص شود.

رییس جمهور در ادامه خطاب به وزیر صمت گفت: شما طرفدار تولید هستید و همواره بر موضوع حمایت از تولید تاکید دارید، باید روند اعطای وام بانکی به تولیدکنندگان تسهیل شود.

رییس جمهور و هیات دولت صبح امروز در دور دوم سفرهای استانی وارد البرز شد. آیت الله رییسی دراین سفر ۵۶ طرح و پروژه عمرانی از جمله بیمارستان ۲۶۰ تختخوابی فردیس را افتتاح کرد.

افتتاح ۲۰ پروژه راهداری و حدود سه هزار واحد مسکونی از دیگر پروژه های افتتاح شده توسط رییس جمهور در استان البرز است.

وزرا ومعاونان رییس جمهور همزمان با این سفر در شهرستان های تابعه البرز حضور یافته و ضمن افتتاح پروژه های عمرانی و تولیدی به بررسی مشکلات و نیازها می پردازند.