دومین سفر استانی رییس جمهور به البرز ، علاوه بر آزادی ۲۳ زندانی بدهکار جرائم غیر عمد ، پیش بینی ۱۹۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه های اقتصادی و عمرانی این استان را به همراه داشت.

به گزارش جارچی اخبار، دومین سفر استانی رییس جمهور به استان البرز ۱۳۱ مصوبه داشت که برای اجرایی شدن آنها ۷۳ هزار میلیارد ریال منابع اختصاص داده شد و در این سفر همچنان پروژه های نیمه تمام در کانون توجه دولت قرار گرفت بطوریکه قرار شد ارقامی نیز به اعتبارات مصوبی سفر رییس جمهور اضافه شده و بسیاری از پروژه ها در حوزه راه و بیمارستان با کمک های مالی دولت به مرحله بهره برداری برسد یعنی رقم ۷۳ هزار میلیارد ریال تا ۱۹۰ هزار میلیارد ریال قابل افزایش است.

افزون بر پیش بینی منابع مالی برای پروژه های نیمه تمام در البرز و اجرای پروژه های توسعه ای جدید، ۲۳ زندانی بدهکار مالی در این استان ازاد شدند که قرار شد ۱۳۷ نفر دیگر تا ۲ هفته آینده با تامین اعتبار ۱۵۰میلیارد ریالی دولت سیزدهم آزاد شوند.

معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری درجریان این سفر ماموریت آزادی این زندانیان جرائم غیرعمد ، اعلام مصوبات و دستاوردهای سفر ، دیدار با نیروی انتظامی استان را در برنامه کاری خود داشت.

آزادی زندانیان مالی از برکات سفرهای استانی است

معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری در آیین آزادی ۲۳ زندانی جرائم غیر بدهکار در کرج با بیان اینکه ظرفیت حضور مردم مسیر خدمات رسانی را برای دولت هموار می کند، گفت: آزادی زندانیان بدهکار و جرایم مالی از محل سفرهای رییس جمهور به استان‌ها از جمله برکات این سفرها است.

محسن منصوری ” ضمن قدردانی از استقبال پرشور مردم البرز از رییس جمهور گفت : مردم پای کار انقلاب مانده اند و اگر کم و کاستی وجود دارد از ناحیه مسوولان است.

وی با بیان اینکه رییس جمهور گفت که «این استقبال را پای کار انقلاب و نظام می‌گذاریم و پای خودم نمی گذارم»، اظهار کرد: سفر اول رییس جمهور به البرز دستاوردهای خوبی داشت به طوری که ۱۹۰ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای صنعتی داده شد که در نتیجه آن ۱۸۴ واحد صنعتی تعطیل یا نیمه تعطیل با ظرفیت ۹۰ تا ۱۰۰ درصدی به عرصه تولید بازگشتند.

معاون اجرایی ریاست جمهوری نتیجه این خدمات و کارها را اشتغال هزاران نفری برای مردم البرز دانست و گفت: همچنین بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال منابع عمرانی وارد استان البرز شد که تکمیل بیمارستان شهید حاج قاسم سلیمانی فردیس، بخشی از آزاد راه شهید سلیمانی کرج و پروژه‌های بزرگ آب و فاضلاب از آثار این حمایت دولت به شمار می‌رود.

منصوری گازرسانی به ۱۲۰ روستای البرز را از دیگر اقدامات در این مدت حدود یک و نیم ساله عنوان کرد و افزود: امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که البرز در عرصه گازرسانی به استانی سبز تبدیل شده است.

وی در ادامه به موضوع آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اشاره کرد و گفت: زمانی که این سفرها برنامه‌ریزی می‌شد موضوع آزادی زندانیان جزو سرفصل برنامه‌ها نبود ولی در چند سفر گذشته این برنامه نیز افزوده شده است.

معاون اجرایی رییس جمهور با بیان اینکه آزادی زندانیان یعنی حل مساله مردم و گره گشایی از کار مردم، تصریح کرد: جنس دولت آیت الله رییسی همین است، یعنی سفر برای سفر و تنها دیدن مردم نیست زیرا اصل موضوع گره گشایی از کار مردم، نوکری مردم و حل مساله مردم است.

وی گفت: این کمک‌ها و این اعتبارهایی که وارد استان‌ها می‌شود ضریب و اهرم می‌گیرد و چند برابر برکت می‌کند و اگر چند هزار تومان اعتبار داده می‌شود چندین برابر آن کار می‌شود مثل کاری که در حوزه آزادسازی زندانیان انجام شد.

منصوری تاکیدکرد: دولت پای کار مردم است و هر جایی کاری از دستش برآید انجام می‌دهد.

۲۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار حدفاصل ۲ سفر استانی رییس جمهور وارد البرز شد

همچنین معاون اجرایی رییس جمهور در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان البرز درجریان دومین سفر استانی رییس جمهور گفت: درمجموع ۲۱۰ هزار میلیارد ریال منابع اعتباری حدفاصل ۲ سفر استانی رییس جمهور وارد استان البرز شده است .

منصوری افزود: از مجموع این میزان منابع ۴۰ هزار میلیارد ریال در حوزه عمرانی و ۱۹۰ هزار میلیارد ریال در حوزه اقتصادی است.
وی بیان کرد: بنابر این در حوزه اقتصادی بیشترین رقم درسطح کشور را در استان البرز داریم .
منصوری یادآورشد: برخی از پروژه های سفر اول نیاز به تکمیل داشت که قطار شهری، بیمارستان شهید سلیمانی ، ساختمان شتاب دهی شهید سلیمانی ، پروژه انتقال آب طالقان ، تکمیل مدول تصفیه خانه کرج اجرایی شد .
وی با اشاره به همراهی وزرا در سفر دوم رییس جمهور به استان البرز اضافه کرد: پویایی جدی در حوزه عمرانی استان البرز را شاهد هستیم .
منصوری گفت: در مجموع درسفر دوم ۱۹۰ هزار میلیارد ریال برای پروژه های عمرانی و اقتصادی پیش بینی شده که ۱۳۰ هزار میلیارد ریال سهم صنعت است.
وی اضافه کرد: ۱۳۱ مصوبه در سفردوم رییس جمهور به استان البرز داشتیم که برای اجرایی شدن انها ۷۳ هزار میلیارد ریال منابع اختصاص داده شد که با توجه به اینکه رقم هایی اضافه می شود تکمیل کنار گذر شمالی ، تونل طالقان ، راهها و بیمارستان ها مدنظر قرار می گیرد .
منصوری گفت: یکصد مدرسه در حدفاصل ۲ سفر استانی رییس جمهور در البرز داشتیم که وعده ها ی دولت در نهضت مدرسه سازی محقق شده و یکصد مدرسه دیگر به عنوان مصوبه سفر در جلسات مدنظر قرار می گیرد .
معاون اجرایی رییس جمهور افزود: سرمایه گذاری ۳۵ طرح به ارزش سه هزارو ۹۰ هزار میلیارد ریال (۳۰۹ هزار میلیارد تومان) اعلام شده که سه هزار میلیارد ریال آن در مرحله امضای تفاهم نامه است .

وی اضافه کرد: گره گشایی در تسهیل قواعد حوزه صنعت ، مجوز تامین اراضی ، مجوز صدور گمرک از مصوبات سفر دوم رییس جمهور به استان البرز است .
منصوری ، ایجاد خوشه های جدید، استقرار صنایع تا رده سه و چهار ، ۲ شهرک صنعتی درهشتگرد و کرج ، مصوبات مهم در فرودگاه پیام که بسته ی برای استفاده مطلوب طراحی شده را از دیگر دستاوردهای سفر دوم برشمرد .
وی اضافه کرد: در حاشیه سفر دستگاه قضایی نیز با اعتبارات نهاد ریاست جمهوری شاهد آزادی ۱۶۰ زندانی در استان البرز بودیم .

نیروی انتظامی میدان دار اصلی تامین امنیت کشور است

معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری همچنین در ادامه سفر استانی خود به البرز در آیین تجلیل از چهار نفر از ماموران نیروی انتظامی شهرستان کرج که سال گذشته همزمان با روز شهادت شهید روح الله عجمیان در اتوبان کرج – قزوین توسط اغتشاشگران به شدت مورد ضرب و جرح قرار گرفته بودند گفت: نیروی انتظامی با وجود حجم خدمات فراوانی که روز به روز بیشتر می‌شود، میدان‌دار اصلی تامین امنیت داخلی کشور است.

منصوری افزود: روزهای سختی را در کشور پشت سرگذاشتیم که اگر مجاهدت نیروی انتظامی نبود معلوم نبود چه اتفاقی در کشور می‌افتاد.

وی اظهار کرد: سال گذشته نیروی انتظامی تلاش شبانه روزی در تمام استان ها داشت و شب های زیادی مجاهدت کردند و این مجاهدت در وصف نمی گنجد و با زبان قابل بیان نیست.

منصوری با بیان اینکه اوضاع سختی را برای روزهای توفیق و تعالی همچون امروز پشت سر گذاشتیم، خطاب به ماموران انتظامی گفت: رییس جمهور و اعضای هیات دولت به این استان ها می آیند و توفیقات و زیرساخت ها و شکوفایی ها را شاهد هستیم و افتتاح می شود که تمام این ها مدیون زیرساخت بزرگ امنیتی است که در کشور شما ایجاد کرده اید.

استقبال امروز مردم البرز از رییس جمهور حماسه بزرگی را رقم زد

منصوری با اشاره به اینکه هزاران نفر از مردم کرج در جریان سفر دوم هیات دولت به البرز از رییس جمهور استقبال کردند، افزود: این حماسه ای بزرگ را رقم زد و شاید کسی در ظاهر زحمات نیروی انتظامی را در این مراسم نبیند ولی امنیتی که امروز داشتیم مدیون زحمات این عزیزان است.

وی تصریح کرد: ارزش این مجاهدت ها در روزهای سنگین چند ۱۰ برابر می شود همچون روزهایی که افسری در مقابل چندین نفر اغتشاشگر می ایستد و از مردم دفاع بی گناه می کند، قابل ارزشگذاری نیست.

معاون اجرایی رییس جمهور به صحنه های تاثیرگذار مجاهدت های ماموران نیروی انتظامی در ایام اغتشاشات سال گذشته در محدوده بهشت سکینه کرج اشاره کرد و گفت:‌ صحنه هایی بود که در عین حال که جزو شیرین ترین لحظه ها به معنی اقتدار نیروی انتظامی و پایمردی در این مجموعه است جزو تلخ ترین صحنه های آن سال هم بود.

وی با بیان اینکه این افراد عزیزانی هستند که تمام قد در مقابل سختی های آن روزها ایستادند، افزود: در این ایام تعدادی هم مظلومانه شهید شدند و شما افرادی هستید که در تمام ۳۶۵ روز سال بدون تعطیلی در تمام مناسبت ها و رخدادها پای کار و همیشه در آماده باش قرار دارید.

منصوری تصریح کرد:‌به پاس رشادتی که در ایام اغتشاشات سال گذشته برای حفظ امنیت این استان به خرج دادید از طرف رییس جمهور از شما قدردانی می کنم.

رییس جمهور و وزراء در جریان دومین سفر استانی روز جمعه ۱۷آذرماه میهمان استان البرز بودند .