معاون وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت: رابطه پژوهش با صنعت در کشور ضعیف است در حالی  چرخه علم زمانی کامل می شود که با پژوهش شروع و با فناوری و محصول خاتمه پیدا کند.

به گزارش جارچی اخبار، حسن زمانیان روز شنبه در جمع مدیران صنایع معدنی شرکت های صنعتی و معدنی گل گهر سیرجان اظهار داشت: پژوهش به تنهایی ارزش کمی دارد لذا باید در کنار فناوری پژوهش نیز باشد و کشوری موفق است که فعالیت های پژوهشی، فناورانه و دانش بنیان در آن نهادینه شده باشد.

وی تاکید کرد: رابطه بین پژوهش و صنعت در کشور باید بیشتر از این باشد و سازمان پژوهش های علمی و صنعتی کشور در واقع با عنوان الگو پیش قراول این موضوع هست که برای ارتباطات بهتر و قوی تر که می تواند راهگشا برای رسیدن به هدف باشد.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: ما مجموعه معدنی گل گهر سیرجان را به عنوان یک مقصد مترقی انتخاب کردیم تا هم افزایی داشته باشیم.

مدیر مجتمع صنعتی و معدنی گل گهر سیرجان نیز گفت: منطقه معدنی و صنعتی گل گهر پیشران تولید مواد اولیه فولاد کشور است و تا ۴۰ درصد مواد اولیه فولاد در اینجا تولید می شود به لحاظ زیرساخت های ایجاد شده در حوزه انرژی آب، برق، گاز و حوزه منابع انسانی در منطقه در آینده ای بسیار نزدیک زنجیره تولید ورق را در منطقه داریم.
احممد رفیع زاده افزود: در حوزه پژوهش و تحقیقات نیز بیش از ۲۰ سال هست که در زمینه تحقیق و توسعه فعالیت کردیم و حمایت از دانشگاهها و شرکت های دانش بنیان کامل و عمیق در حال انجام هست و با این شرکت ها و سازمان های علمی و صنعتی کشور در ارتباط هستیم.
وی با اشاره به اختصاص بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان طی پنج سال گذشته در حوزه پژوهش و تحقیقات خاطر نشان کرد: ۴۵ دانشگاه در ارتباط با ما هستند و با مجموعه صنعتی و معدنی گل گهر کارمی کنند و بالغ بر ۱۳۰ قرارداد تحقیقاتی با این دانشگاه ها داریم.

مدیر مجتمع صنعتی و معدنی گل گهر سیرجان ادامه داد: در حوزه دانش بنیان با رویکرد افزایش تولید و حل مسئله و افزایش تولید و بهبود کیفیت تولید همکاری و تعامل خوبی با این دانشگاهها داریم و در این زمینه باید گفت آنچه در این مجتمع معدنی تولید شود کمک به پایه و زیرساخت فولادی است و دانشگاه را بازوی تکمیلی و یاریگر بخش صنعت و فولاد کشور می دانیم.

سیرجان در فاصله ۱۷۵ کیلومتری غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.