مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور تشکل‌های فرهنگیان گفت: رسیدگی به وضعیت معیشت فرهنگیان و کادر ادارات زیرپوشش موضوع مهمی است که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش جارچی اخبار، “سید بابک هاشمی‌ نکو ” روز سه‌شنبه در شورای توسعه مدیریت آموزش و پرورش استان یزد افزود: نگاه ویژه به معشیت معلمان در کشور به خصوص کادر ادارات آموزش و پرورش باید به جد پیگیری و اقدامات مناسب انجام شود.

وی بیان کرد: نگاه رئیس جمهور به آموزش و پرورش اولویت دار است و در تمامی جلسات بلکه جلسات معاونین و حتی مدیران هم شرکت کردند و دغدغه‌مند بودند لذا این موضوع اساسی است و باید همه دستگاه‌ها همکاری کنند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور تشکل‌های فرهنگیان گفت: رتبه بندی معلمان با کمک رئیس جمهور به سرانجام رسید همچنین بیمه تکمیلی در این دولت بیمه طلایی شد و دانشگاه فرهنگیان به ۴۰ هزار نفر ورودی رسید که این آمار در سال‌های اخیر بی‌سابقه است.

وی با قدردانی از آموزش و پرورش استان یزد گفت: ساماندهی خوبی انجام شده و این تدبیر مدیران آموزش و پرورش استان جای تشکر دارد.

هاشمی نکو افزود: این دستگاه نباید از تحول های علمی جا بماند و باید دانش آموزان با یک آموزش و پرورش پویا و شاداب روبه‌رو باشند و ما باید تهدیدها را به فرصت در نظام علمی تبدیل کنیم.

وی به نقاط ضعف در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در برخی موارد باید نگاه به عقب داشته باشیم مثلا در امور پرورشی اثرات بهتری داشتیم و باید بازیابی کرده و با روش جدید و تخصصی موضوع بررسی و اقدام مناسب صورت گیرد.

۲۸۰ هزار دانش آموز در مدارس استان تحصیل می‌کنند و فرهنگیان یزد حدود ۲۰ هزار نفر هستند.