معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور، یکی ازعوامل موثر در حذف حلقه‌های وابستگی به خارج در برخی صنایع استراتژیک را پارک‌های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان دانست گفت: امیدواریم بخش خصوصی و فعالان اقتصادی ارتباط خود را با این شرکت ها بیشتر کنند.

به گزارش جارچی اخبار،  محسن کوشش تبار، عصر سه شنبه در ادامه سفر خود به استان فارس در حاشیه بازدید از پردیس شرکت های دانش بنیان در شیراز در جمع خبرنگاران افزود: ما در تلاش هستیم طرح تحول آفرین توسعه زنجیره های ارزش راهبردی را مجدانه پیگیری کنیم تا زنجیره‌های ارزش دارای رقابت و راهبردی را در کشور شناسایی کنیم.

وی ادامه داد: همچنین به دنبال این هستیم تا یک رابطه منطقی نیز بین شرکت های دانش بنیان و این زنجیره های ارزش برقرار کنیم تا بتوانند در زنجیره های ارزش نقش آفرینی کنند.

وی، با اشاره به حمایت دولت از شرکت های دانش بنیان افزود: این حمایت ها کمک خواهد کرد که این شرکت ها بتوانند از فرصت های تبصره ۱۸ استفاده کنند و با دریافت تسهیلات فضای بهتری برای تولید و عرضه محصولات خود فراهم کنند.

فضای عمومی استان فارس مهیای حضور سرمایه‌گذاران است
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور، فضای عمومی استان فارس را مساعد و محیای حضور سرمایه گذاران دانست و گفت: مدیران ارشد استان کاملا آمادگی دارند که از هرگونه سرمایه گذاری حمایت کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور، اقدامات انجام شده در فارس در زمینه احیای واحدهای راکد را قابل تقدیر دانست و گفت: طی سال گذشته و امسال ۲۳۵ واحد راکد در این استان به چرخه تولید بازگشته‌اند که عدد قابل توجهی است.

کوشش تبار افزود: از این تعداد ۱۹۲ واحد طی سال گذشته و ۴۳ واحد نیز از ابتدای امسال تاکنون احیا شده اند که دارای ۱۰ نیروی کار به بالا هستند.

وی ادامه داد: از سال گذشته تاکنون، ظرفیت تولید ۱۶۰ واحد افزایش یافته و سعی شده است، از رکود واحدهای صنعتی جلوگیری شود.

این مقام مسوول اظهار کرد: نکته مهم دیگر اینکه در استان فارس در کنار احیای واحدهای راکد، از ورود دو باره این واحدها به رکود نیز جلوگیری شده است.