وزیر ورزش و جوانان گفت: دولت مردمی است و حرف نمی‌زند بلکه عمل می‌کند. در دربی ۱۰۲ اتفاقات تازه‌ای رخ داد و امیدواریم این تابو شکسته شده و این روند ادامه یابد.

به گزارش جارچی اخبار، کیومرث هاشمی، در حاشیه شهرآورد ۱۰۲ پایتخت اظهار داشت: واقعا از خانواده بزرگ رسانه تشکر می‌کنم که همیشه یار و یاور ورزش کشور بودند. امروز هم دربی برگزار می‌شود که مورد توجه عموم کشورمان است. ما هم به عنوان یک شهروند به ورزشگاه آمده‌ایم تا این بازی را ببینیم. چند اتفاق خوب افتاده که رسانه‌ها باید به آن توجه کنند.

وی افزود: برای اولین بار در دربی از کمک‌داور ویدئویی استفاده می‌کنیم که اتفاق خوبی است. امیدواریم شرایطی فراهم شود تا با همراهی فدراسیون فوتبال و شخص مهدی تاج هرچه سریع‌تر در سایر ورزشگاه‌ها نیز کمک داور ویدئویی داشته باشیم تا عدالت فوتبالی برای سایر باشگاه‌ها نیز برقرار شود.

وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: دومین نکته خوب این است که برای اولین بار حضور بانوان را در دربی داریم. امیدواریم هواداران خوب کشورمان به‌ویژه طرفداران آقا که سابقه بیشتری دارند، شرایط خوبی فراهم کنند تا بانوان بتوانند بدون هیچ مشکلی این بازی را از نزدیک ببینند و لذت ببرند.

هاشمی در واکنش به این سؤال که برای ورود VAR به کشور و اجرای عدالت بهتر در فوتبال چه اقداماتی صورت گرفته است، گفت: اجازه بدهید جزئیات را شخص مهدی تاج در زمان مناسب اعلام کند. اما اقدامات خوبی انجام شده است. دولت مردمی است و حرف نمی‌زند بلکه عمل می‌کند. امیدواریم این تابو شکسته شده و سریع‌تر اتفاقات خوبی رخ دهد.

وی تاکید کرد: البته بخشی از این موضوع به ما بازنمی‌گردد، بلکه باید هماهنگی‌های لازم با فیفا انجام شود. شرایط کیفی چمن ورزشگاه آزادی نیز بسیار خوب شده است و از آن خوب نگهداری می‌شود. قبل از آمدن به ورزشگاه نیز همراه تاج به خزانه چمن رفتیم. از زمانی که در راس ورزش کشور حضور پیدا کردم، نیم متر هم خزانه نداشتیم، اما اکنون می‌توانید بروید و ببینید که به اندازه همین زمین اصلی ورزشگاه خزانه داریم. امیدواریم این چمن همیشه شاداب باشد و فوتبالی‌ها، تیم‌های ملی، ‌باشگاها و بازیکنان ما به بهترین شکل ممکن از ظرفیت خوب این چمن استفاده کنند.