فرمانده انتظامی املش از کشف ۲ دستگاه فلزیاب و ۲ شی عتیقه مربوط به هزاره نخست قبل از میلاد و دوران ساسانیان در این شهرستان واقع در شرق گیلان خبر داد.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از  پایگاه خبری پلیس گیلان، سرهنگ شریف رحیمی با اشاره به اینکه قاچاق اشیای عتیقه و آثار باستانی تاراج فرهنگ و تاریخ کشور به شمار می‌رود، اظهار کرد: مجموعه انتظامی برای پیشگیری از وقوع جرایم به ویژه قاچاق میراث فرهنگی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه در پی دریافت خبری مبنی بر فعالیت ۲ نفر در امر قاچاق اشیای عتیقه در یکی از مناطق ییلاقی شهرستان املش، پیگیری موضوع در دستور پلیس قرار گرفت، افزود: ماموران انتظامی پس از انجام تحقیقات نامحسوس و شناسایی مخفیگاه متهمان به آدرس محل مورد نظر اعزام شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان املش از کشف ۲ عدد ظرف سفالی عتیقه، ۲ دستگاه فلزیاب و متعلقات آن و تعدادی وسایل حفاری در بازرسی از این مکان با همکاری یگان حفاظت میراث فرهنگی و هماهنگی قضائی خبر داد و با اعلام اینکه در این راستا متهمان ۳۴ و ۳۶ ساله دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند، بیان کرد: طبق نظر کارشناسان، قدمت اشیای عتیقه مربوط به هزاره نخست قبل از میلاد و دوران ساسانیان و ارزش آنها در دست بررسی است.

این مقام انتظامی در پایان بیان داشت: مبارزه با سودجویانی که با چپاول میراث گذشتگان به دنبال رسیدن به مطامع نامشروع خود هستند، همواره در اولویت کار مجموعه انتظامی قرار دارد.
دستگیری سارق حرفه‌ای با ۱۶ فقره سرقت در تالش

بنا به گزارش دیگری از این پایگاه، فرمانده انتظامی تالش از شناسایی و دستگیری یک سارق حرفه‌ای با ۱۶ فقره سرقت کابل برق و اماکن خصوصی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد رستمی با بیان اینکه طی هفته‌های اخیر با توجه به وقوع چند فقره سرقت کابل برق به صورت سریالی در سطح شهرستان تالش، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت، اظهار کرد: ماموران انتظامی با تحقیقات میدانی صورت گرفته و اقدامات فنی، سارق این پرونده‌ها را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان تالش از اعتراف این فرد به ۱۴ فقره سرقت کابل برق و ۲ فقره سرقت از اماکن خصوصی در نقاط مختلف خبر داد و گفت: سارق ۴۷ ساله پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و روانه زندان شد.

این مقام انتظامی در پایان، همکاری همه جانبه و به موقع مردم با مجموعه انتظامی را از جمله عوامل تاثیرگذار در پیشگیری از وقوع جرایم برشمرد و خاطرنشان کرد: پلیس به صورت شبانه‌روزی برای تامین امنیت تلاش می‌کند.