وزیر نیرو گفت: این وزارتخانه قرارداد اجرای طرح‌های حوزه برق به ارزش ۹۰ هزار میلیارد ریال را در دست اجرا دارد

به گزارش جارچی اخبار، علی‌اکبر محرابیان روز پنجشنبه در آیین افتتاح طرح‌های حوزه آب و برق گلستان  با بیان اینکه  سرمایه‌گذاری خوبی در بخش توسعه زیرساخت برق کشور می‌شود، اظهار داشت: نتیجه اجرای این سرمایه گذاری ها، پایان یافتن مشکل کمبود  انرژی کشور در این حوزه است.

وی با اشاره به طرح‌های حوزه انرژی آب و برق گلستان افزود: دولت در سفر استانی اول به گلستان ۱۱ مصوبه در حوزه آب و برق داشت که هفت مصوبه به طور کامل به نتیجه رسیده و چهار طرح طبق زمان‌بندی در حال اجراست.

وی اضافه کرد: دولت در سال های گذشته برنامه ریزی خوبی برای توسعه حوزه برق و آب استان انجام داده است که مردم حلاوت آن را خواهند چشید.

محرابیان افزود: طرح آبگیری و زهکشی در چهار هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی گلستان انجام شد که با اجرای این طرح، مسیر توسعه اقتصادی این استان هموارتر خواهد شد.

وزیر نیرو گفت: طرح های خوبی در حوزه  فاضلاب در استان گلستان انجام شده که نتیجه آن افزایش ۷۰ درصدی بهره‌وری آب حوزه کشاورزی است.

محرابیان گفت: در بحث تامین آب منطقه کلاله اقدامات بسیار خوبی انجام شد که در این بخش می توان روند توسعه استان گلستان را تداوم بخشید.

این طرح‌ها شامل ۹ طرح حوزه آب و فاضلاب و ۲۰ طرح برق انتقال، فوق توزیع و طرح‌های بخش توزیع با مجموع اعتبار ۵۹ هزار میلیارد ریال است.

بهره‌برداری از تصفیه‌خانه، چندین طرح آبرسانی ، تصفیه خانه، پست های تقویت شبکه برق خط انتقال از دیگر طرح های بهره‌برداری شده امروز است.

آیت‌الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور در یازدهمین سفر استانی دور دوم سفرهای استانی دولت سیزدهم برای دیدار با مردم، بررسی مصوبات سفر دور اول و افتتاح هزاران پروژه کلان، متوسط و کوچک، صبح امروز پنجشنبه از طریق فرودگاه بین‌المللی شهدای گرگان وارد گلستان شد.