رییس سازمان خصوصی‌سازی کشور گفت: با احداث حدود ۲ هزار و ۵۰۰ کلاس درس از طریق مولدسازی املاک مازاد آموزش و پرورش کمبود کلاس‌های آموزشی رفع می‌شود.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از  استانداری خراسان رضوی، مالک رحمتی در حاشیه بازدید از پروژه‌های نیمه تمام کلانشهر مشهد مقدس افزود: استان خراسان رضوی در حوزه سرانه‌های آموزشی دچار کمبود و مشکلاتی است که با برنامه‌ریزی صورت گرفته این مشکلات کمتر خواهد شد.

وی ادامه داد: با تدبیر استانداری خراسان رضوی برای ساخت پنج هزار کلاس درس در خراسان رضوی، ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است و از طریق مولدسازی املاک مازاد آموزش و پرورش، مشکلات حل خواهد شد.

رییس سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به اینکه بنا است با مولدسازی املاک مازاد، فرآیند ساخت این مدارس تامین مالی شود، اظهار کرد: در این راستا بسیاری از زمین‌های راکد و رها شده متعلق به آموزش و پرورش مورد ارزش افزایی قرار گرفت.

مولدسازی به داد ورزشگاه ثامن می‌رسد

همچنین معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی نیز گفت: از محل دارایی‌های مازاد اداره کل ورزش و جوانان، ۱۰۰ هکتار از اراضی بدون استفاده مجموعه ورزشی ثامن الائمه (ع) مولدسازی خواهند شد تا اعتبارات لازم برای بهره‌وری و توسعه این مجموعه تزریق شود.

جواد خدایی با اشاره به اینکه این مجموعه قدیمی که یک و نیم دهه است تکمیل آن تقریبا رها شده، باید برای استفاده ورزشکاران آماده شود افزود : با برنامه ریزی صورت گرفته در دولت و دستورات استاندار خراسان رضوی، مجموعه ورزشی ثامن الائمه (ع) به عنوان یکی از نقاط هدف مهم ما تعیین شده است، بر همین اساس بروزرسانی ۱۰۰ درصدی این مجموعه از عواید املاک و اراضی مازاد ورزش و جوانان استان، در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: بر این اساس سالن سرپوشیده ۶ هزار نفری مجموعه ورزشی ثامن الائمه (ع) طی پنج ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. همچنین سالن ورزش‌های رزمی و سایر بخش‌ها با واگذاری به پیمانکاران مختلف به همین تناسب در برنامه قرار دارد تا ۳۲۰ هکتار دیگر آن به مرور برای بهره‌برداری آماده شود.

او با اشاره به اینکه هم‌اکنون مسیر تامین مالی توسعه مجموعه ورزشی ثامن الائمه (ع) انجام گرفته است، ابراز کرد: امیدواریم طی چند هفته آینده مصوبه دولت را بتوانیم در این زمینه دریافت کنیم و این مکان را به یک کارگاه بزرگ برای ارتقای زیرساخت‌های ورزشی استان تبدیل کنیم.

گره پروژه‌های نیمه‌تمام خراسان رضوی با ۲۰ همت باز می‌شود

در پایان این بازدید رییس سازمان خصوصی سازی در نشست با استاندار خراسان رضوی گفت: دارایی‌های مازاد و راکد استان خراسان رضوی حدود ۲۰۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده که از محل ایجاد ارزش افزوده و مولدسازی این دارایی‌ها، کمبود سرانه‌ها در استان جبران و پروژه‌های نیمه تمام مورد نیاز مردم اجرا خواهد شد.

رحمتی با اشاره به بازدیدهای خود از پروژه‌های نیمه تمام اظهار کرد: یکی از پروژه‌های بزرگ که امروز مورد بازدید قرار گرفت، مجموعه ورزشی ثامن الائمه (ع) در فضای ۳۲۰ هکتاری است که بهره‌وری آن مناسب نیست و این در حالی است که خوشبختانه در موضوع مولدسازی، در استان خراسان رضوی برنامه‌ریزی خوبی صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: ۱۰۰ هکتار از دارایی‌های مازاد مجموعه ورزشی ثامن الائمه (ع) هم برای افزایش سرانه‌های ورزشی به سرانه صنعتی تبدیل می‌شود که از آن محل ۴ هزار میلیارد تومان برای تکمیل ورزشگاه تامین منابع خواهد شد تا این ورزشگاه احیا شود.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازدید از پروژه بیمارستان شمال شرق مشهد تصریح کرد: بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در حاشیه شهر مشهد از پیشرفت خوبی برخوردار است و امیدواریم با استفاده از ظرفیت مولدسازی تا پایان سال ۱۴۰۳ فاز اول این پروژه در اختیار مردم عزیز قرار بگیرد.

برگرداندن دارایی های مردم مهمترین مزیت مولدسازی املاک مازاد است

استاندار خراسان رضوی نیز گفت: یک دستگاه خدمت رسان پروژه مهم نیمه تمامی دارد که مانع خدمت رسانی به مردم شده است در حالیکه املاک مازاد هم دارد و از محل آن ها می تواند خدمات خود برای مردم را گسترش دهد؛ اینجا مولدسازی یک مزیت است و معنی آن برگرداندن دارایی های مردم به مردم خواهد بود.

یعقوبعلی نظری اظهار کرد: با مولدسازی املاک مازاد دستگاه‌های دولتی، پروژه‌های نیمه تمام تکمیل خواهد شد و این یکی از راه‌های برون رفت از مشکلات است.

وی با بیان اینکه پیرامون مسئله مولدسازی املاک مازاد در استان کاملا مسئله محور حرکت کرده‌ایم، افزود: سرانه فضای آموزشی در حاشیه شهر مشهد مقدس زیر دو متر است و این باورکردنی نیست در حالیکه میانگین کشور بالای پنج متر مربع است. همچنین در استان خراسان رضوی و به ویژه شهر مشهد سرانه ورزشی به بیان نمی‌آید بر همین اساس مولد سازی املاک مازاد دستگاه‌های دولتی این امکان قانونی را فراهم کرده است تا تصمیم کارشناسی همراه با نظارت اتخاذ شود.

قطار سریع‌السیر تهران-مشهد مطالبه جدی زائران مشهدالرضا(علیه‌السلام) است

همچنین به گزارش استانداری خراسان رضوی یعقوبعلی نظری در دیدار با مدیرعامل خبرگزاری ایسنا گفت: قطار سریع‌السیر تهران-مشهد مطالبه جدی زائران مشهدالرضا (ع) است و سال‌های زائران و مجاوران چشم انتظار این پروژه هستند.

وی افزود: رئیس جمهور در جلسه اجرایی دهه آخر صفر امسال در جمع مدیران دستگاه های اجرایی و خدمت‌رسان به زائران نیز تاکید کردند که پروژه قطار سریع السیر به طور ویژه پیگیری شود.

نظری ادامه داد: ما وظیفه داریم شرایط زیارت و رفت و آمد زائران را تسهیل کنیم و قطار سریع السیر در این راستا یکی از مطالبات جدی زائران است.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: نمایندگان مجلس ساخت راه آهن سریع السیر برای شهرهای پر مسافر و مسیرهای طولانی از جمله مسیر تهران – مشهد را در برنامه هفتم توسعه نیز پیش بینی کرده‌اند که امیدوارم در تصویب نهایی نیز مدنظر قرار داشته باشد.

وی از تلاش مدیران ارشد کشوری در این حوزه تقدیر و تاکید کرد: این مطالبه تا زمان بهره‌برداری توسط زائران، دِینی است که برگردن مسئولان این حوزه برای خدمت به زائران امام رضا (ع) قرار دارد.

او خاطر نشان کرد: وزارت راه و شهرسازی و راه آهن با ورود جدی می توانند کار ماندگاری در این حوزه انجام دهند.
نظری به برخی مشکلات رفت و آمد زائران به مشهد اشاره کرد و گفت: پیگیری های متعددی از سوی استانداری خراسان رضوی در حال انجام است و نیاز به اهتمام و تمرکز ملی روی این پروژه وجود دارد.

مدیرعامل خبرگزاری ایسنا نیز در این دیدار به رویکرد جدید رسانه‌ای استان خراسان رضوی در ارائه خدمات به مردم اشاره و اظهار کرد: کارهای بزرگی در خراسان رضوی انجام شده و پروژه‌های خوبی نیز در دست انجام است و اطلاع رسانی آن‌ها نیز مدتی است به شکل بهتری در حال انجام است.

محمد مهدی خیرجو اضافه کرد: قطار سریع السیر یکی از مهمترین پروژه های استان و کشور است و خبرگزاری ایسنا نیز در برهه‌های مختلف آن را پیگیری کرده و همچنان برای تحقق این مطالبه زائران پیگیری های خود را ادامه می‌دهد.