وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد که ۹ ماهواره در ۲ سال گذشته و در طول مدت فعالیت دولت سیزدهم تاکنون به فضا پرتاب شده که این رقم برابر با عملکرد ۱۰ سال پیش است.

به گزارش جارچی اخبار،  عیسی زارع پور که رییس جمهور را در سفر استانی دوم به گلستان همراهی می‌کند، پنجشنبه شب در نشست شورای اداری شهرستان آزادشهر در شرق استان اظهار کرد: تا پایان سال جاری نیز چند پرتاب ماهواره تولید داخلی انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: دستاوردهای پرتاب ماهواره اتفاق بسیار بزرگ برای کشور بوده که این طرح با تاکید رهبر معظم انقلاب و همت ایشان از سال ۱۳۸۸ آغاز شد و امروز جمهوری اسلامی ایران به باشگاه صنعت فضا پیوسته که جوانان آن ماهواره ساخته و به فضا پرتاب می‌کنند.

وی گفت: مجموعه دولت و اعضای کابینه سیزدهم، شب و روز در تلاش هستند تا کاستی‌های موجود بر سر راه پیشرفت کشور را با وجود تحریم‌ها و دشمنی برداشته شود.

زارع پور ادامه داد: تاکنون بسیاری از موانع پیشرفت کشور برداشته شده و به قله‌های پیشرفت نزدیک می‌شویم که این موفقیت حرف و شعار نیست و کشور روی ریل پیشرفت قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم که امید و ایمان را در میان نسل جوان کشور تقویت کنیم و تلاش شبانه روز مسوولان در حل مسایل و مشکلات مردم یکی از راه‌ها است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: سرمایه‌گذاری بیشتر در حوزه حل مسایل و مشکلات مردم، کارآمدی نظام را نشان می‌دهد.

زراع پور گسترش زیرساخت‌های ارتباطی در حوزه اینترنت پرسرعت را یکی از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم برشمرد و گفت: این مهم در منطقه‌ای از استان گلستان فراهم و مردمان آن از فناوری جدید بهره مند خواهند شد که هنور در تهران راه اندازی نشده است.

زارع پور یادآور شد: تا پایان دولت سیزدهم در همه شهرهای کشور امکان استفاده از اینترنت پرسرعت فراهم خواهد شد تا خدمات با کیفیت به مردم ارایه شود.

وی گفت: به عنوان وزیر وظیفه دارم امکانات ارتباطی داخلی را برای مردم فراهم کنم و ۲ سال اخیر نیز اقدام‌های خوب در این حوزه از جمله افزایش کاربران ماهانه «ایتا» از ۳ میلیون به ۲۹ میلیون کاربر و «روبیکا» به ۴۰ میلیون کاربر در ماه انجام شده است که این دستاورد بزرگ را نباید دستکم گرفت.

رییس جمهور در یازدهمین سفر استانی دور دوم برای دیدار با مردم و بهره‌برداری از چندین طرح مهم صبح امروز (پنجشنبه) از طریق فرودگاه بین‌المللی شهدای گرگان وارد استان گلستان شد.

آیت الله رئیسی پس از انجام چند بازدید، سخنرانی و دیدار با مردم گرگان، به شرق گلستان رفت و در آیین متمرکز افتتاح پروژه‌های آبرسانی، برق‌رسانی و فاضلاب گلستان شرکت کرد.

بر پایه اعلام استاندار گلستان، در دور نخست سفر رییس جمهور به گلستان بیشترین مصوبات در میان استان‌های کشور مربوط به این استان بود که در دور دوم سفر نیز شاهد افتتاح پروژه‌های مختلف و در نظر گرفتن مصوبات بهتر از دور گذشته برای استان خواهیم بود.

افتتاح لایروبی کانال ارتباطی دریا و خلیج گرگان، افتتاح متمرکز پروژه‌های آب،برق و فاضلاب از جمله بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب گنبدکاووس پس از ۳۰ سال، بهره‌برداری از سه هزار و ۶۷۵ واحد مسکن شهری و روستایی، واگذاری هزار و ۵۰۰ قطعه زمین به روستاییان، صدور هفت هزار فقره سند مالکیت از جمله برنامه‌های دومین سفر استانی رییس جمهور در گلستان است.

آغاز به‌کار رسمی منطقه آزاد «اینچه‌برون»، شروع مجدد عملیات اجرایی پتروشیمی گلستان پس از ۱۸ سال، بهره‌برداری از طرح زهکشی در ۲ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی حوزه قره‌سو و افتتاح متمرکز طرح‌های حوزه حمل و نقل و توسعه راه‌ها، از دیگر برنامه‌های سفر ۲ روزه آیت الله رییسی در گلستان است.

شماری از وزیران و معاونان رییس جمهور، آیت الله رییسی را در این سفر همراهی می‌کنند.