فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: هدف اصلی و محوری این مجموعه خدمت رسان در عرصه های اقتصادی و عمرانی، بهره مندی از توان فنی و علمی داخلی جوانان تحصیل کرده کشور در رشته های مختلف است.

به گزارش جارچی اخبار،  سردار عبدالرضا عابد روز شنبه در آیین افتتاح نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در دانشگاه تبریز، بزرگترین ثروت کشور را نیروی انسانی به ویژه نیروهای متخصص و علمی در دانشگاه ها و مراکز علمی و فناوری اعلام و اظهار کرد: باید توجه داشت که در جهان امروز کسی برای ایران دلسوزی نمی کند و باید از توانمندی های داخلی به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

وی با تاکید بر تلاش های بی وقفه و شبانه روزی دانشگاه ها برای توسعه علمی و فنی کشور افزود: یکی از ماموریت های بسیار مهم و خطیر ما و همه مسئولان و مدیران در رده های گوناگون تحویل ایران توسعه یافته و پیشرفته به نسل های آینده است.

عابد از دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی به عنوان بازوان پرتوان قرارگاه خاتم برای اجرای انواع طرح های بزرگ و مهم ملی یاد کرد و ادامه داد: بر همین اساس باید تمام دانشگاه های کشور کمک کنند تا توان علمی و فنی آنها در اجرای طرح های تحت مدیریت این مجموعه عملیاتی شود و باید به این نقطه مهم اشاره کنم که عرصه های بسیار فراوان و وسیعی برای کار کردن در این زمینه ها در داخل کشور وجود دارد.

وی با اشاره به پیشرفت های فناوری و علوم دفاعی جمهوری اسلامی در سال های گذشته، این دستاوردها را حاصل تلاش جوانان و دانشمندان داخلی برشمرد و اضافه کرد: اینکه امروز نام ایران هراس در دل دشمنان نظام ایجاد می کند، نتیجه همین درخشش های علمی و فناورانه است.

عابد فرماندهی کل قوا را سرسلسله تحولات عمیق علمی و فناوری ایران اسلامی خواند و با تاکید بر اینکه تبعیت از ولی فقیه ضامن توسعه و سعادت دنیوی و اخروی است، یادآور شد: تعهد به دین خدا در وجود مقام رهبری معنی شده است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره سردار دل ها شهید قاسم سلیمانی، گفت: ایشان برای خدمت به اسلام و انقلاب شب و روز نمی شناخت و همواره در حال فعالیت بود که بر همین اساس و به برکت فداکاری های ایشان امروز جمهوری اسلامی ایران در معادلات جهانی و منطقه ای تاثیرگذار شده است.

نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا از امروز تا ۶ دی ماه در سالن جویبار مرکز علم و فناوری دانشگاه تبریز دایر است و علاقمندان می توانند از ساعت ۹ تا ۱۷ از آخرین فناوری های فنی و مهندسی این مجموعه در عرصه های مختلف بازدید کنند.

تعداد یازده غرفه در زمینه های راه و شهرسازی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، صنعت و معدن، نیرو و کشاورزی، دریایی، نفت، گاز و پتروشیمی، پروژه های استانی آذربایجان شرقی و ارتباط با نخبگان آخرین دستاوردهای خود را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته اند.

در این نمایشگاه همچنین تفاهم نامه همکاری علمی و فن آوری بین دانشگاه تبریز و قرارگاه خاتم الانبیا منعقد شد.