فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء گفت: امسال این مجموعه تعداد ۶۱ عنوان کلان طرح را در دورترین نقاط کشور در دست اجرا دارد.

به گزارش جارچی اخبار، سردار عبدالرضا عابد گفت: بیشتر این طرح ها در جریان سفرهای استانی ریاست جمهوری مصوب شده است که حوزه های مربوط به مدیریت شهری مثل قطار شهری، آبرسانی، پالایشگاهی و گازرسانی را شامل می شود.

وی با تاکید بر اینکه قرارگاه خاتم برای اجرای طرح های عمرانی و مهندسی در کنار دولت مردمی است، اظهار کرد: در این رابطه تمام امکانات فنی و مهندسی قرارگاه در خدمت دولت سیزدهم است و برای اجرای طرح های دستگاه های اجرایی از هیچ تلاشی فروگذاری نمی کنیم.

عابد یکی از مهمترین و بزرگترین طرح های جاری قرارگاه خاتم را ساخت و تجهیز پالایشگاه مهر در هرمزگان اعلام و اظهار کرد: این پالایشگاه که در غرب بندرعباس و در زمینی به مساحت ۶۵ هکتار در دست ساخت است، ظرفیت پالایش ۱۲۰ هزار بشکه در روز را دارد که عملیات اجرایی آن در ۲ فاز تعریف شد و اکنون اجرا می شود.

به گفته وی پیشرفت فیزیکی پالایشگاه مهر بندرعباس حدود ۶۰ درصد است که تلاش می شود در موعد مقرر و پیش از زمان بندی تعریف شده به مورد بهره برداری برسد.

عابد با بیان اینکه قرارگاه خاتم به دنبال اجرای کلانش پروژه های ملی است، یادآور شد: بر همین اساس امروز شاهد اجرای انواع طرح ها در بخش های کشاورزی، سدسازی، راه سازی و مسکن و به خصوص معادن توسط این مجموعه در استان های مختلف هستیم.

وی ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس را یکی از مهمترین و از افتخارات فنی، مهندسی و عمرانی قرارگاه خاتم دانست و ادامه داد: این پالایشگاه که به عنوان دومین پالایشگاه تولید بنزین در جهان است، توسط مهندسان و کارشناسان ایرانی و بومی ساخته شد.

عابد گفت: در حال حاضر نیز تعداد بیش از ۱۰ کلان طرح آبرسانی، سدسازی، قطار شهری و مخازن توسط قرارگاه خاتم در سطح کشور در دست اجرا می باشد که تلاش بر این است تمام این طرح ها در اسرع وقت به اتمام رسیده و برای بهره مندی اقتصادی کشور آماده افتتاح شود.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا برای افتتاح نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های این مجموعه در دانشگاه تبریز به این شهر سفر کرده است.

این نمایشگاه از امروز/شنبه/ تا ۶ دی ماه در سالن جویبار مرکز علم و فناوری دانشگاه تبریز دایر است و علاقمندان می توانند از ساعت ۹ تا ۱۷ از آخرین فناوری های فنی و مهندسی این مجموعه در عرصه های مختلف بازدید کنند.

تعداد یازده غرفه در زمینه های راه و شهرسازی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، صنعت و معدن، نیرو و کشاورزی، دریایی، نفت، گاز و پتروشیمی، طرح های استانی آذربایجان شرقی و ارتباط با نخبگان آخرین دستاوردهای خود را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته اند.