دادستان عمومی و انقلاب تهران همراه با هیأت ۹۰ نفره قضات به‌منظور رسیدگی به درخواست‌ها، مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی مددجویان از ندامتگاه مرکزی نسوان تهران بازدید کرد و در نتیجه این بازدید دستورات لازم قضایی برای رفع مشکلات زندانیان صادر شد.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، علی صالحی در ادامه روند بازدیدهای مستمر خود از بازداشتگاه‌ها و زندان‌های تهران به همراه مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان تهران و هیأتی متشکل از ۹۰ نفر از معاونان دادستان و قضات در ندامتگاه مرکزی نسوان استان تهران حضور یافتند و ضمن بازدید از بخش‌های مختلف و گفت‌وگوی چهره به چهره با مددجویان درباره مطالبات آنها دستورهای لازم را صادر کردند.

دادستان تهران در حاشیه این بازدید اظهار داشت: اکنون در راستای سیاست‌های ابلاغی از سوی ریاست معظم قوه قضاییه و در راستای برنامه تحولی قوه قضاییه به همراه ۹۰ نفر از معاونین و قضات شعب مختلف دادسرای تهران از ندامتگاه مرکزی نسوان استان تهران بازدید داشته و به همراه هیات یادشده با همه مددجویان دیدار و درخواست‌ها و مشکلات آنها بررسی و دستورات لازم و فوری صادر شد.

صالحی افزود: در این بازدید امکانات رفاهی ارائه شده به مددجویان نیز ملاحظه شد که در نتیجه تلاش‌های‌ مدیرکل و کارکنان سازمان زندان‌های استان تهران در این ندامتگاه موقعیت مناسبی فراهم شده تا زندانیان از لحاظ تغذیه، بهداشت و امکانات رفاهی در شرایط خوبی به سر ببرند.

مقدمات آزادی ۴۴ مددجو در ندامتگاه مرکزی زنان فراهم شد

دادستان تهران گفت: عمده درخواست‌های مطرح شده در این بازدید از سوی مددجویان شامل اعمال ماده ۴۷۷، درخواست انتقالی و ارفاقات قانونی از جمله مرخصی، آزادی مشروط و رأی باز بود که به همه این درخواست‌ها رسیدگی و دستورهای لازم و متناسب صادر شد.

صالحی ضمن تشکر از تلاش همکاران قضایی ناظر زندان و مسئولان و کارکنان اداره کل زندان‌های استان تهران گفت: چنین بازدیدهایی آثار و برکاتی متعدد و مفیدی دارد که به عنوان مثال می‌توان به فراهم شدن مقدمات آزادی ۴۴ نفر از مددجویان با استفاده از ارفاقات قانونی و صدور دستور آزادی آنها در این بازدید اشاره کرد.