مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: در دنیا کسب و کارهای دیجیتال رونق فزاینده‌ای دارند و رو به رشد و پیشرفت هستند و ما نباید از این فضا عقب بمانیم.

به گزارش جارچی اخبار، مرتضی شریفی امروز (هشتم دی‌ ماه) در حاشیه برگزاری پنجمین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج در فارس، با اشاره به برپایی رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج، بیان کرد: این رویداد نقش بسزایی در شناسایی و سوق دادن جوانان به سمت تولید محتوای فاخر در فضای مجازی دارد.

وی با بیان اینکه کاربردی کردن اینگونه رویدادها می‌تواند تأثیر زیادی بر حوزه فرهنگ تولید محتوا و فضای مجازی داشته باشد، اظهار کرد: باید تفکرهای ناب و استعدادهای درخشانی را که در چنین رویدادهای رشد و نمو می‌کنند، به سمت کسب و کارهای نوپا و کاربردی هدایت کرد تا از دل آن‌ها کارآفرینان موفق کشف شوند که می‌توانند در حوزه تولید محتوا حرفی برای گفتن داشته باشند.

شریفی ادامه داد: توزیع نرم‌افزارهای آموزشی و نرم‌افزارهایی که می‌توانند در حوزه کسب و کار موجب رونق و تسهیل فعالیت‌های حوزه فضای مجازی شوند، تامین امنیت شبکه در اداره‌ها، سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و خصوصی از جمله مواردی است که می‌توان به‌عنوان ظرفیت رویداد به آنها اشاره کرد و از حضور جوانان و نوجوانان فعال در تولید محتوای دیجیتال بهره برد.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس بیان کرد: همان‌گونه که در فضای واقعی اتفاقاتی رخ می‌دهد که نیاز است همه با هم همکاری داشته باشند و مشکلات را حل و امنیت را تامین کنند، در فضای مجازی نیز نیاز است تا این‌گونه همکاری‌ها شکل گیرد تا فضا به سمت و سویی حرکت کند که هم موجب تامین امنیت هم تسهیل‌گری و هم ایجاد کسب و کار در فضای مجازی شود. پس نیاز است متولیان حوزه فرهنگ و مسؤولان حوزه اقتصادی، به این‌گونه رویدادها نگاه ویژه‌ای داشته باشند و همکاری کنند تا در نهایت، چنین اقداماتی موجب رشد اقتصادی و تقویت و رونق کسب و کارها شود.