مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: سالانه  ۳ هزار و ۱۷۷ تن قارچ خوراکی در واحدهای پرورش قارچ استان تولید می‌شود.

به گزارش جارچی اخبار، رحمان فیض‌قربانی، با بیان اینکه استان کرمانشاه ۲۱۹ سالن پرورش قارچ دارد، گفت: سطح زیرکشت قارچ در این واحدها در مجموع ۱۸.۵ هکتار است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه سالن های پرورش قارچ قابلیت تولید پنج دوره محصول در طول سال را دارند، افزود: در سالن های پرورش قارچ استان کرمانشاه تنها تولید قارچ دکمه ای داریم.

وی با بیان اینکه بیشترین واحدهای تولید قارچ استان در شهرستان کرمانشاه راه اندازی شده، گفت: بجز در شهرستان‌های منطقه اورامانات و ثلاث باباجانی در دیگر شهرستان‌های استان کم و بیش واحد تولید قارچ فعال است.

فیض‌قربانی در ادامه بازار مصرف عمده قارچ تولیدی در سالن‌های پرورش قارچ استان را در داخل استان دانست و گفت: بخشی از تولیدات قارچ استان هم روانه بازار عراق می‌شود.

وی  سپس با اشاره به دربرنامه بودن توسعه واحدهای پرورش قارچ در استان، گفت: از متقاضیان ایجاد واحدهای پرورش قارچ در سطح صنعتی (بالای ۶۰۰۰مترمربع)به شرط داران بودن مجوز زمین، آب، گاز و برق حمایت تسهیلاتی  می شود.

وی با اشاره به درآمدزایی بالای واحدهای تولید قارچ خوراکی، گفت: با توجه به هزینه های کم سرمایه گذاری در زمینه ایجاد واحدهای پرورش قارچ، سرمایه گذاری در این عرصه می تواند درآمدزایی بالایی برای سرمایه‌گذاران به همراه داشته باشد، ضمن اینکه به دلیل دسترسی استان به بازارهای صادراتی می تواند ارزآوری مناسبی برای کشور داشته باشد.