معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: زنان با مدیریت فکری در جلوگیری از نفوذ فرهنگ مُخرب به خانواده نقش آفرینی کنند.

به گزارش جارچی اخبار، انسیه خزعلی عصر شنبه در نخستین کنگره بانوان تاثیرگذار استان اصفهان در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: زنان و مادران می‌توانند از ورود بسیاری از آسیب‌های فرهنگی از جمله چشم و هم‌چشمی، تجمل‌گرایی و سبک زندگی غربی به حریم خانواده جلوگیری کنند.

وی اضافه کرد: در سبک زندگی ایرانی – اسلامی تغذیه اهمیت زیادی دارد که مادران مهمترین محور پیاده‌سازی این مقوله در خانواده هستند.

معاون رییس جمهور افزود: اهمیت محیط زیست و موضوعات مرتبط با این حوزه هم قابل برنامه‌ریزی و آگاهی‌بخشی از سوی زنان در خانواده است.

فرزندپروری، مهمترین نقش زنان در خانواده

خزعلی با بیان اینکه مادر بودن و فرزندپروری مهمترین نقش زنان در خانواده است، افزود: پرداختن به الگوی سوم زن مسلمان ایرانی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و لازم است در این زمینه بانوانی که در زندگی فردی و خانوادگی موفق هستند و حضور اجتماعی خوبی نیز دارند معرفی و تجلیل شوند.

معاون رییس جمهور خاطرنشان کرد: بانوان کشور در پیروزی انقلاب، دوران جنگ تحمیلی و پس از آن نقش آفرینی داشته‌اند و اکنون نیز بسیاری از دستاوردها در بخش‌های مختلف حاصل تلاش زنانی است که در کنار مسوولیت‌های اجتماعی و مدنی از حوزه خانواده نیز غافل نشده‌اند.

 

استاندار اصفهان نیز در این کنگره بر ضرورت گفتمان الگوی سوم زنان مؤثر در جامعه تاکید کرد و افزود: امکان پرداختن به مسایل و نیازهای زنان در چهارچوب چنین گفتمان محقق خواهد شد.

سیدرضا مرتضوی افزود: به همین منظور تلاش می‌شود تا مسیرهای جدیدی را برای شناسایی زنان موفق استان در زمینه‌های مختلف فراهم کنیم.

نخستین کنگره بانوان تاثیرگذار استان اصفهان عصر شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ در تالار ابن سینا دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد.

در این گنگره از ۲۰ بانوی برگزیده که در فراخوان این کنگره ثبت نام کرده بودند تجلیل شد.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، شامگاه جمعه برای حضور در این برنامه به اصفهان سفر کرد. دیدار با شماری از دانشجویان و اساتید زن حوزه و دانشگاه، گفت و گو با استاندار و معاونان وی درباره مسایل حوزه زنان و بازدید از پژوهشکده رویان از دیگر برنامه های معاون رییس جمهور در این سفر بود.

دومین کنگره ملی بانوان تاثیرگذار، امسال ۱۳ دی ماه ۱۴۰۲ همزمان با ولادت حضرت فاطمه (س) و روز مادر در سراسر کشور به صورت همزمان برگزار خواهد شد و پیش از آن برگزیدگان در استانها تجلیل می شوند.