رئیس انجمن صنفی کارفرمایان شرکت‌های خدماتی گلستان گفت: حقوق کارگران بر اساس قانون کار باید با تورم و سبد هزینه مطابقت داشته باشد که متاسفانه درحال حاضر اینگونه نیست.

به گزارش جارچی اخبار، رسول گرگیج با بیان اینکه تورم درجامعه بیش از ۴۰ درصد است و با حقوق دریافتی کارگران هم‌خوانی ندارد افزود: هرچه به پایان سال نزدیک می‌شویم تورم افزایش می‌یابد اما متاسفانه میزان حقوق کارگران متناسب با سبد هزینه و تورم نیست.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایان شرکت‌های خدماتی گلستان ادامه داد: زمانی که صحبت از دستمزد کارگران می‌شود، دولت خیلی از مشکلات جامعه کارگران را در نظر نمی‌گیرد و بسیاری از کارگران تمام مزایای شغلی را دریافت نمی‌کنند.

وی یادآورشد: بر اساس شواهد موجود، قدرت خرید کارگران حفظ نشده بلکه هر روز سفره این قشر زحمتکش جامعه کوچک‌تر می‌شود بنابراین حق قانونی آن‌هاست که دستمزدشان متناسب با سبد معیشت تعیین شود.

گرگیج یادآور شد: در سال آینده حداقل دستمزد کارگران باید ۱۵ میلیون و در کلانشهرها ۲۰ میلیون تومان باشد. تازه با این مبلغ هم نمی‌توان نیاز‌های اولیه آنها را برطرف کرد.

وی با اشاره به اهمیت حضور جامعه کارگری در انتخابات مجلس  گفت: تا دو ماه آینده انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را در پیش داریم بنابراین دولت باید اقدامات لازم برای حضور محرومان و کارگران جامعه در انتخابات فراهم آورد.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایان شرکت‌های خدماتی گلستان در ادامه اظهار کرد: میزان دستمزد در ایران نسبت به جهان در سطح پایینی قرار دارد و متاسفانه شاهد هستیم که مسؤولان علاقه‌ای زیادی به افزایش دستمزدها ندارند.

گرگیج در پایان گفت: تنها انتظار ما از دولت در زمینه حقوق کارگران این است که طبق قانون عمل کرده و افزایش دستمزد کارگران را متناسب با تورم و مشکلات اقتصادی در نظر بگیرد.