روسای مجالس قطر، امارات، عمان، سوریه، ترکیه و تونس در تماس‌های جداگانه‌ای با رییس مجلس شورای اسلامی با تسلیت اقدام ترویستی روز گذشته در کرمان، آنرا محکوم کردند.

به گزارش جارچی اخبار، محمدباقر قالیباف امروز پنجشنبه با رؤسای مجالس کشورهای قطر، امارات، عمان، سوریه، ترکیه و تونس به صورت جداگانه گفت‌وگو کرد. رؤسای مجالس این ۶ کشور به طور جداگانه حادثه تروریستی کرمان را تسلیت گفتند و قالیباف هم از ابراز هم‌دردی آن‌ها قدردانی کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره این اقدام تروریستی، گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند که بدون شک تروریست‌ها به دلیل ارتکاب چنین فاجعه‌ای، پاسخ سختی از سوی جمهوری اسلامی ایران دریافت می‌کنند.

قالیباف ضمن آرزوی برقراری صلح پایدار در جهان تاکید کرد: قطعاً تروریست‌ها عواقب این جنایت خود را به زودی می‌بینند و جمهوری اسلامی ایران از عوامل فاجعه رخ داده در کرمان، انتقام می‌گیرد.

در این گفت‌وگوهای تلفنی جداگانه، برگزاری نشست فوق‌العاده و مشترک کمیته فلسطین PUIC و APA که چهارشنبه (۲۰ دی‌ماه) در تهران برگزار می‌شود، مورد گفت‌وگو قرار گرفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرایط سختی در غزه و فلسطین وجود دارد، گفت: برای پایان دادن به این شرایط سخت باید وظایف خود را در حمایت از مردم مظلوم فلسطین انجام دهیم تا همه جهان اتحاد پارلمان‌های کشورهای اسلامی و همچنین اعضای مجمع مجالس آسیایی در حمایت از فلسطین را مشاهده کنند.

«حسن عبدالله الغانم» رئیس مجلس قطر، «صغر غباش» رئیس مجلس امارات، «هلال بن ناصر المعولی» رئیس مجلس عمان، «حموده صباغ» رئیس مجلس سوریه، «نعمان کورتولموش» رئیس مجلس ترکیه و «ابراهیم بودرباله» رئیس مجلس تونس در این گفت‌وگوها ضمن قدردانی از مواضع حکیمانه و جدی جمهوری اسلامی ایران در پشتیبانی از مسئله فلسطین، از اهتمام ایران برای برگزاری نشست فوق‌العاده کمیته فلسطین در تهران قدردانی کردند.

همچنین رؤسای مجالس این ۶ کشور بر توسعه روابط با ایران به ویژه در حوزه پارلمانی تأکید کردند.

در انفجارهای بزدلانه تروریستی عصر چهارشنبه سیزدهم دی ۱۴۰۲ در گلزار شهدای کرمان و مسیر زائران سردار سلیمانی تا این لحظه ۸۴ نفر شهید و ۲۸۴ نفر مجروح شده‌اند.