مدیرعامل آب و فاضلاب استان ایلام از اتمام پروژه بهسازی چشمه و اصلاح بخشی از خط انتقال روستای بانویزه خبر داد.
به گزارش جارچی اخبار، پرویز ناصری اظهار داشت: با توجه به خشکسالی‌های سنوات اخیر، افت شدید سطح سفره سرچشمه آب شرب روستای بانویزه از توابع شهرستان چوار و همچنین فرسودگی و آسیب دیدگی خط انتقال در اثر قدمت بالا و سیلاب‌های متمادی در سنوات اخیر عملیات نوسازی آبگیر سرچشمه و تعویض بخشی از خط انتقال در دستور کار قرار گرفت.
وی ادامه داد: خوشبختانه با توجه به وضعیت اقلیمی و توپوگرافی موجود منطقه پیمانکار اجرایی در مدت دو ماه اقدام به احداث آبگیر بتنی بر روی مظهر چشمه نمود که از ابتدای آبگیر تا فاصله دوکیلومتری جهت افزایش میزان ظرفیت خط انتقال بخشی از ابتدای خط انتقال تعویض گردید.
ناصری تصریح کرد: با توجه به اثر بخشی این پروژه هم از لحاظ حفاظت فیزیکی آبگیر جهت جلوگیری از آلودگی‌ها و هم افزایش ظرفیت تامین آب میزان آبدهی و انتقال آب به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش یافت که این عامل در کاهش تنش‌های آبی در فصل گرما نقش بسزایی دارد.
ناصری با بیان اینکه جهت انجام این پروژه عمرانی هزینه‌ای بالغ بر ۱۵,۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات طرح آبرسانی به مجتمع‌های اولویت دار روستایی -مجتمع مورت هزینه شده، خاطرنشان کرد: اصلاح و بازسازی مابقی خط انتقال در دستور کار شرکت آب و فاصلاب استان قرار دارد.