مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ایلام با اشاره به اجرای دومین طرح لبخند مادری در استان گفت: تا کنون در قالب این طرح تعداد ۲۶۵ بسته حمایتی به ارزش هر بسته ۷٠ میلیون ریال بین مادران دارای سه فرزند توزیع شده است.

به گزارش جارچی اخبار، محمد زارع روز چهارشنبه در همایش پویش لبخند مادری(۲) استان ایلام اظهار کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با رویکرد محرومیت‌زدایی و رسیدگی به امور محرومان از سه شاخه مهم شامل بنیاد برکت(اشتغال زایی، محرومیت زدایی)، بنیاد احسان (فوریت‌های امدادی، خدمات اربعین) و بنیاد ۱۵ خرداد تشکیل شده است.

وی افزود: بنیاد ۱۵خرداد با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه به توجه ویژه به جوانی جمعیت، فرزندآوری و حمایت از خانواده و فراهم کردن شرایط در جهت رسیدگی به این مهم وظیفه خطیر را بر عهده دارد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ایلام ادامه داد: ضروری است تمامی دستگاه‌های اجرایی نیز در این راستا تلاش خود را به کار گرفته و همکاری‌های لازم را متولیان این امر در استان انجام دهند.

زارع با اشاره به اقدامات بنیاد ۱۵خرداد طی ۲ سال گذشته در زمینه جوانی جمعیت، خاطرنشان کرد: تجهیز و راه‌اندازی مرکز ناباروری استان ایلام با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، اهدای ۳۷۶ عدد تجهیزات توانبخشی به افراد واجد شرایط با همکاری اداره کل بهزیستی، اهدای ۶۶ کمک هزینه خرید عینک برای کودکان محروم مبتلا به تنبلی چشم با همکاری بهزیستی و اهدای ۲۶۵ بسته حمایتی در قالب طرح لبخند مادری، به مادران دارای ۳فرزند و بیشتر به ارزش هر بسته ۷٠ میلیون ریال از جمله این حمایت‌ها است.

وی تصریح کرد: همچنین اهدای ۳۲۵ فقره تسهیلات ناباروری، ۳٠۵ کمک هزینه درمانی کودکان محروم کم شنوا، ۵۳۴ کمک هزینه بیماران سرطانی و صعب العلاج و ۴۲ کمک هزینه بیماران خاص از جمله حمایت‌های بنیاد ۱۵خرداد از محرومان در استان ایلام است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ایلام تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت سیزدهم در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اهدای تسهیلات کم بهره اشتغال به خانواده های دارای ۳فرزند است.