مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام از ترمیم خطوط لوله‌ انتقال گاز در ایلام با اعتماد به شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد

به گزارش جارچی اخبار، دکتر «محمود کشاورز»  درباره «آخرین وضعیت ترمیم خطوط لوله‌ انتقال گاز با استفاده از کامپوزیت‌های زمینه پلیمری» اظهار کرد: در شهرستان دهلران ، که خوردگی لوله‌ها به دلیل گوگرد خیلی بالا است، به یک شرکت دانش‌بنیان اعتماد کردیم که با استفاده از مواد پلیمری که نسبت به ترمیم خطوط این کار را انجام بدهد. بحث‌های علمی این شرکت ملاحظه شد، با توجه به تحمل فشار بالایی که این مواد داشتند و حتی در حد فشار سرچاهی نزدیکpsi ۵۰۰۰ تحمل تنش و فشار را داشتند اعتماد و از این شرکت در تعمیر یکی از خطوط لوله به صورت پایلوت استفاده کردیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه این اعتماد جواب داد و هم‌اکنون کاملا این قسمت تحت استفاده است و تا حالا جواب خوبی گرفتیم. این تعمیرات با استفاده از این مواد ، علاوه بر اینکه بحث استفاده از دانش‌بنیان ها به عنوان وظیفه دولت است موجب می‌شود که در تعویض خطوط و قطع جریان و مواردی از این قبیل صرفه‌جویی شود و این موضوع هم در سطح کشور عملی شود.

کشاورز تصریح کرد: ضریب نفوذ گازرسانی در مناطق روستایی استان ایلام، ۹۹ درصد است و در دهه فجر تمامی روستاهای دارای قابلیت گازرسانی گازدار می‌شوند.

وی در ادامه به انعقاد تفاهم‌نامه جهت پرداخت هزینه‌های اشتراک مددجویان کمیته امداد و بهزیستی اشاره کرد و گفت: این مهم به‌منظور کمک به بخش محروم جامعه انجام گرفته و طی این تفاهم‌نامه اشتراک ۲۰۰ مددجو به صورت رایگان واگذار شده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه مشترکانی که بین ۱۰ تا ۳۵ درصد گاز مصرفی آن‌ها نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش پیدا کند، از پاداشی نظیر ۵ برابر هزینه تولید و فرآوری هر مترمکعب گاز برخوردار خواهند شد، اضافه کرد: این پاداش در قبوض مشترکان اعمال می‌شود.

وی در ادامه به آمادگی شرکت گاز جهت تامین اشتراک گاز واحدهای مسکن ملی اشاره کرد و گفت: تامین زیرساخت‌های گازرسانی همزمان با اجرای این پروژه‌ها، موردتوجه جدی شرکت گاز استان ایلام قرار دارد.