معاون سیاسی وزیر کشور و رییس ستاد انتخابات گفت: سه رزمایش فناوری تا زمان شروع انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری در سراسر کشور برگزار می شود.

به گزارش جارچی اخبار، سید محمدتقی شاهچراغی روز جمعه در جلسه ستاد انتخابات لرستان اظهار کرد: این رزمایش ها برای مجریان انتخابات با رویکرد نظارت بر برگزاری قوانین موجود و دستگاه های احراز هویت رای دهندگان تا قبل از یازدهم اسفندماه برگزار خواهد شد.

وی افزود: همچنین همایش های داوطلبان انتخاباتی به منظور آمادگی بیشتر، تکمیل و رصد آموزش عوامل اجرایی به صورت متمرکز در استان ها و تمام حوزه های انتخابیه برگزار می شود.

رییس ستاد انتخابات کشور با اشاره به برگزاری همایش های آموزشی ویژه اعضای اجرایی شعب اخذ رای در کشور عنوان کرد: هدف از برگزاری این همایش ها اجرای دقیق انتخابات است چراکه اجرای خوب انتخابات در افزایش مشارکت موثر خواهد بود.

شاهچراغی در خصوص لرستان یادآور شد: مردم این استان در تمامی مقاطع تاریخی دین خود را به کشور و انقلاب ادا کرده اند و امروز تکلیف مدیران خدمت به این مردم است.

وی با قدردانی از ستاد انتخابات لرستان عنوان کرد: تلاش های خوبی در استان صورت گرفته و شرایط برای برگزاری انتخابات فراهم است همچنین در حال حاضر نیز امکانات لازم برای برگزاری این رویداد سیاسی در استان وجود دارد.

استاندار لرستان نیز گفت: همدلی و اتحاد بین مسوولان و عوامل برگزاری انتخابات بسیار مهمتر از اقدامات اجرایی در حال انجام است.

فرهاد زیویار افزود: اگر همدلی و اتحاد وجود داشته باشد این برهه انتخاباتی از تاریخ کشور نیز یک ظرفیت و فرصت برای نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد بود.

استاندار لرستان در خصوص حضور گسترده مردم استان در برهه های حساس تاریخی انقلاب، یادآور شد: مردم لرستان همواره به این حضورها افتخار می کنند چراکه مشارکت شهروندان در زمینه های مختلف محصول اساسی انقلاب اسلامی ایران است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفندماه امسال برگزار می‌شود که لرستان با ۱۲ شهرستان و هفت حوزه انتخابیه ۹ نماینده در خانه ملت و ۲ نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.