مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) مراغه گفت: همزمان با چهارمین روز از گرامیداشت دهه مبارک فجر، ۲۰ واحد مسکن محرومان که با مشارکت بنیاد مسکن و بسیج سازندگی احداث شده است، به بهره‌برداری رسید.

به گزارش جارچی اخبار، اکبر ابراهیمی با بیان اینکه هریک از این مساکن ۵۰ تا ۵۵ مترمربع زیربنا دارد افزود: برای هرکدام از آنها سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

به گفته وی یک میلیارد ریال از این هزینه را کمیته امداد امام خمینی (ره) به صورت بلاعوض و ۲ میلیارد ریال را نیز بیناد مسکن از طریق تسهیلات کم‌بهره تامین کرد.

وی با اشاره به اینکه ۵۰۰ میلیون ریال هم از محل تسهیلات بدون بهره کمیته امداد امام خمینی (ره) و صندوق امداد ولایت تامین شد، افزود: بسیج سازندگی شهرستان نیز در عملیات اجرایی این مساکن مشارکت کرد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) مراغه این را هم بیان کرد که در مجموع هفتاد میلیارد ریال برای احداث این مساکن روستایی هزینه شد و همه آنها در مناطق روستایی از جمله روستاهای «خرمازرد» و «ملاقاسم» قرار دارد.

مراغه در حوزه مسکن محرومان پشت نوبت ندارد

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) مراغه بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) این شهرستان در حوزه مسکن محرومان، مددجوی پشت نوبت ندارد و ۲۰ واحدی که امروز به محرومان تحویل شد نیز جزو مددجویان جدید هستند.

«ابراهیمی» با تاکید بر اینکه احداث این ۲۰ واحد پس از هفته دولت امسال آغاز شد، افزود: طی هفته دولت نیز ۲۴ واحد افتتاح، و احداث این ۲۰ واحد وعده داده شد.

وی این را هم بیان کرد که همزمان با دهه مبارک فجر امسال احداث ۲۰ واحد دیگر آغاز، و تا هفته دولت سال ۱۴۰۳ بهره‌برداری می‌شود.

به گفته مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) مراغه امسال ۱۱۰ واحد از مساکن مددجویان نیز با صرف ۶ میلیارد ریال هزینه تعمیر شده است.

«ابراهیمی» در ارتباط با توانمندسازی مددجویان نیز اظهار داشت: امروز پنل خورشیدی یکی از مددجویان در روستای «سرج» نیز بهره‌برداری شد تا زمینه اشغال و توانمدسازی این مددجو فراهم شود.

بهره‌برداری از پنل خورشیدی یکی از مددجویان کمیته امداد مراغه در روستای «سرج»

«ابراهیمی» ادامه داد: مددجویانی که توانایی انجام کار ندارند، با تسهیلات کمیته امداد امام خمینی (ره) و با همکاری اداره برق و بسیح سازندگی صاحب نیروگاه خورشیدی می‌شوند و برق تولیدی آنان به میزان پنج کیلووات وارد شبکه توزیع برق شده و هزینه تولید آن به مددجو پرداخت می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد که تعداد مددجویانی که صاحب ابن نیروگاه‌های خورشیدی می‌شوند، در سطح شهرستان به ۳۰ مورد برسد.

پنج هزار خانوار مراغه تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند که هشت هزار نفر جمعیت دارند.