فعال تجاری ایران در عراق در رابطه با خبر ابطال مجوز فعالیت بانک ملی ایران در عراق گفت: مبادلات تجاری ایران و عراق با روش‌های گوناگونی صورت می‌گیرد؛ بنابراین نمی‌توان گفت ابطال مجوز فعالیت یک بانک می‌تواند تاثیر خاصی در تجارت ایران با این کشور داشته باشد.

به گزارش جارچی اخبار، محمدعلی نادب افزود: تجار عراقی در ایران اقدام به خرید می‌کنند و بار را در ایران تحویل می‌گیرند؛ بنابراین مبادلات بانکی در تجارت با عراق جایگاه خاصی ندارد.

نادب با اشاره به این موضوع که عراق قانون تجارت مشخصی ندارد بیان کرد: در این کشور دولت قدرتمند نیست و تعدادی از طایفه‌ها از دولت قدرت بیشتری دارند برای همین مسیر تجارت این کشور با سایر کشورها متفاوت است و با این اخبار هیچ تغییری در تجارت با این کشور رخ نمی‌دهد، حتی اگر قرار باشد برای یکی از دو کشور در تجارت مشکلی ایجاد شود آن کشور عراق است نه ایران.

این فعال تجاری ایران در عراق با بیان اینکه بیشتر صادرات ایران و عراق از طریق کشور امارات صورت می‌گیرد، تاکید کرد: این خبر تاثیر منفی بر تجارت دو کشور نداشته و مثل سابق مبادلات دو کشور ادامه دارد؛ بنابراین فضاسازی افزایش نرخ دلار به بهانه‌ این خبر بی اساس است و توسط افرادی سودجو مطرح شده است.

وی در پایان تاکید کرد: این خبر نه بر تجارت و نه بر بازار ارز اثر خاصی ندارد بلکه نرخ دلار از تنش‌های سیاسی در چندین ماه اخیر تاثیر گرفته بود که خوشبختانه از ابتدای هفته با اقدامات دولت و کاهش تنش‌ها روند نزولی را طیب کرده است