معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار شهرستان ویژه مراغه گفت: همزمان با پنجمین روز از گرامیداشت دهه مبارک فجر، ۷۴۰ میلیارد ریال طرح توسعه روستایی در بخش مرکزی این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش جارچی اخبار، داود اسدیان روز دوشنبه افزود: ۲۱۰ هزار مترمربع آسفالت‌ریزی در روستاهای این بخش با ۳۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ۱۸۰ هزار مترمربع زیرسازی با ۱۹۰ میلیارد هزینه از جمله این طرح‌هاست.

وی اضافه کرد: ۸۸ هزار مترمربع جدول‌گذاری شامل اجرای جوب، آبرو و کانیو با ۸۰ میلیارد ریال هزینه و پنج هزار مترمربع سنگ‌فرش معابر با ۴۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری نیز از دیگر طرح‌های افتتاحی روز جاری در بخش مرکزی این شهرستان است.

وی این را هم بیان کرد که اهالی برخی از روستاهای این شهرستان طی سال جاری ۸۰ میلیارد ریال در اجرای پل بین مزارع «آشان» و «یایشهری» و دیگر موارد مشارکت مالی داشتند.

بخشدار بخش مرکزی مراغه نیز بیان کرد: این طرح‌ها در ۶۰ روستای این شهرستان اجرا شد و حدود ۷۰ هزار نفر از اهالی این روستاها از مزیت‌های اجرای طرح‌ها بهره‌مند هستند.

«ناصر امیررحمتی» افزود: حجم طرح‌های افتتاح بخش مرکزی مراغه در دهه فجر سال گذشته ۲۲۵ میلیارد ریال بود که امسال با ۵۱۵ میلیارد ریال افزایش به ۷۴۰ میلیارد ریال رسید.

وی این را هم بیان کرد که طی هفته دولت سال جاری نیز ۳۴ طرح توسعه روستایی با ۲۵۰ میلیارد ریال هزینه در بخش مرکزی مراغه افتتاح شد.

روز گذشته هم ۳۴ طرح دیگر با ۱۸۲ میلیارد و ۲۱۰ میلیون ریال هزینه نیز در روستاهای بخش سراجوی مراغه افتتاح شد تا این شهرستان همچنان شاهد تحول در توسعه روستایی باشد.

توسعه روستایی در مراغه طی سال گذشته هم با وجود محدودیت‌ها و تنگناهای مالی، روند شتابانی را پشت سر گذاشت تا جایی که به ۱۷ روستا گازرسانی، و ۹۰ کیلومتر راه روستایی احداث شد.