مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به بهره‌برداری از پنج‌هزار و ۵۹۴ پروژه در کل کشور با اعتبار ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از اتصال ۹۹ درصد فرمانداری‌ها و ۸۲ درصد بخشداری‌ها به فیبر نوری خبر داد.

به گزارش جارچی اخبار، مجید سلطانی امروز (چهارشنبه) در آیین بهره‌برداری طرح‌های شرکت مخابرات ایران افزود: ارتقاء و مدرن‌سازی شبکه تلفن ثابت و حرکت به سمت شبکه تمام آی‌پی، سرمایه‌گذاری هدفمند در شبکه دسترسی، ایجاد یکپارچگی در همه زیرساخت‌های نرم افزاری، تلاش برای افزایش دقت و شفافیت افشای صورت‌های مالی، ارتقای درآمدها از محصولات موجود، بهبود مدیریت نقدینگی و استفاده از تولید داخل در صنعت مخابرات از جمله اقدامات راهبردی و سیاست‌های کلان شرکت مخابرات ایران است.

وی تصریح‌کرد: بیشترین رشد درآمد عملیاتی شرکت مخابرات ایران پس از خصوصی‌سازی اکنون رخ داده که ۴۴ درصد افزایش را شامل می‌شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران ادامه‌داد: این نشان می‌دهد که تحول خوبی در حوزه درآمدی در حال انجام است. در حوزه تلفن ثابت ۳۵ میلیون پورت منصوبه داریم که ۲۹ میلیون خط آن فعال است.

وی با بیان اینکه ضریب نفوذ تلفن ثابت ۳۴ درصد است، خاطرنشان‌کرد: در باندپهن ثابت ۱۰ میلیون پورت منصوبه داریم که از این تعداد ۵.۳ میلیون مشترک فعال هستند.

سلطانی افزود: در سال ۱۴۰۲، حوزه شبکه دسترسی باند پهن و تلفن ثابت به ۲۸۹ هزار پورت پهن‌باند توسعه یافت و ۱۷۶ هزار پورت تلفن ثابت نیز ایجاد شد. شبکه انتقال توسعه فیبر نوری نیز به پنج‌هزار و ۷۸۸ کیلومتر رسید.

وی اضافه‌کرد: تاکنون یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تجهیزات جدید وارد شده است که به زودی نصب آنها آغاز خواهد شد.

ایجاد ۴ میلیون پوشش فیبر نوری تا پایان سال

سلطانی درباره تعهدی که شرکت مخابرات در پروژه ملی فیبر نوری دارد، گفت: شرکت مخابرات تا پایان ۱۴۰۲ ایجاد چهار میلیون پوشش را متعهد شده است.

وی خاطرنشان کرد: از زمانی که این موضوع به ما ابلاغ شده است، به صورت شبانه‌روزی در حال تلاش هستیم تا پوشش را در نیمه نخست سال ۱۴۰۳ به میزان ۶ میلیون و تا پایان سال ۱۴۰۳ به هشت میلیون برسانیم و در نهایت در نیمه نخست ۱۴۰۴ تعداد پوشش به ۸.۵ میلیون افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت مخابرات در پایان گفت: یک کار خاصی که انجام دادیم مربوط به بحث انتخابات مجلس شورای اسلامی است. شهریور امسال تفاهم‌نامه‌ای با وزارت کشور به امضا رسید که به واسطه آن از مجموع فرمانداری‌ها اکنون ۹۹ درصد به فیبرنوری متصل شدند که ما ۶۱ فرمانداری را تحت پوشش قرار دادیم.

وی یادآور شد: در حوزه بخشداری‌ها اکنون ۸۲ درصد بخشداری‌ها به فیبرنوری متصل شده‌ است.